/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny ovn
Fra : o.v.n.
Vist : 2740 gange
100 point
Dato : 30-01-10 20:15

Hej Kandu brugere, er her en eller flere som kan hjælpe mig med at finde en ny ovn, hos os står ovnen frit oven på et skab og den er ved at være udtjent, jeg kan sagtens finde en ovn til mange tusinde kroner men kan det virkelig passe at der ikke laves en rimelig stor ovn som koster under eller omkring 1000 kroner, jeg var i Bilka tidligere på dagen den de havde på tilbud er simpelhen for lille 20 liter, jeg har brug for en som kan rumme cirka 30-40 liter.
Kan i finde en god og billig ovn til mig? en ganske almindelig bage ovn og gerne med varmluft, det har jeg nemlig ikke prøvet før, men hørt om fordele ved varmluft funktionen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 20:37

Øv den er meget svær o.v.n.
http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=34312&categoryid={488E70EC-3352-4697-B10B-9AC224DAE93A}&nodeid={DEAC2185-DC9A-46E1-9F64-8A658A6F716F}
Hvis det er noget i den størrelse du vil ha' koster det.
Jeg kan ikke finde en bordovn i den størrelse men en indbygningsovn der muligvis kan bruges.
Men så er det jo en lidt anden pris

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 20:48

Fandt denne hos elgiganten
Den er godt nok større end det du ønsker men se på den.
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/indbygning/MSS60WHN/matsui-indbygnings-ovn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 21:06

Den ser da rigtig god og billig ud, men-men indbygning skal den ind i skabet eller hvad menes der med det? Ser den rå og u indpakket ud på sider og top?

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-10 21:08
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:10

Du kan ikke få en ovn til ca kr. 1000, hvis der både skal være grill, varmluft og alm. ovn, og den ønskede størrelse

Du kan godt få ovne til kr ca 400, uden varmluft men med grill, men så er det sådan nogle små bordovne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:10

http://www.skousen.dk/Ovne_og_Mikro-295.aspx?ProductID=SHOP6_011597&VariantID=

Citat
men-men indbygning skal den ind i skabet eller hvad menes der med det? Ser den rå og u indpakket ud på sider og top?

Den kan sættes ind mellem skabe o.v.n
...men den kan lige så godt bare stå på et bord.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:13

Hvis du kan bruge en indbygningsovn er der her to link, det er samme oven, men det ene link har ikke så meget info, men der er fri levering, og der hvor der er billede og info, er der fragt oveni

http://www.whiteaway.com/product/zanussi-zob382x/?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Zanussi%20ZOB382X fragtfrit

http://123hvidevarer.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=4008 her med info men ikke inckl fragt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:16

Citat
Ser den rå og u indpakket ud på sider og top?

Der er da "indpakning" på top og sider. Det er jo bl.a. det er isolerer den .
Men der er da et tlf. nr. så du kan snakke med dem og få yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:36

Der er også her til en rimelig billig penge.
http://www.skiftselv.dk/p/Ovne-SHA-Frigor-IO_15166/8cbaf6a2-e005-45e1-8b08-bd62ff478d7d

Men du må så ryste mulvarpeskindet lidt mere.
Den er godt nok svær den opgave her

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 21:41

http://www.dometic.com/dk/Europe/Denmark/Campingvogns--og-autocamperudstyr/Ovne/

nogle af de ovne du søger- men jeg kan ikke finde prisen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:42

piaskov

Citat
gerne med varmluft, det har jeg nemlig ikke prøvet før, men hørt om fordele ved varmluft funktionen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:44

Smullere-54, jeg tror ikke o.v.n ønsker en gasovn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 21:46

ok

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:46

Ja jeg ved det godt Nordsted...men det lader sig ikke gøre inden for en rimelig pris
Og det er jo ikke et must.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 21:51

Jeg kan overhovedet ikke finde nogen til den pris, medmindre det er brugt.

Se selv her

http://priser.start.dk/Ovne-146301-A-bh.htm?ref=1710_-_3890_kr_,20_-_40_liter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:52

He he smuller træk bare vejret igen det er jo bare fordi jeg har campingvogn, og ved at de er på gas..., så ville jeg lige se om de have lavet en nyskabelse

o.v.n må tage den udendørs grill i brug, til han har fået sparet sammen til alt i et ovnen

ps. jeg ville nu ikke undværere varmtluftsovnen når jeg først har fået en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:53

Smuller-54 som jeg skrev længere oppe...(21.10) det findes ik...o.v.n må spare sammen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:54

Citat
o.v.n må tage den udendørs grill i brug, til han har fået sparet sammen til alt i et ovnen

Det ka' ha' skutte ........... den er inde under sneen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:57

Så må han feje den fri, det tager ikke lang tid at få det sidste smeltet, når først der bliver tændt op i den

Eller tage på vennebesøg, han kom vist ikke af med katten (værtindegaven)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 22:56

Citat
o.v.n må spare sammen
ok så men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad det er i har fundet er det combi ovne med grill - mikro - bage egenskaber? Jeg har en udmærket mikroovn med grill funktion men det er måske nødvendig at få den funktion med når jeg vil have en fritstående ovn og nej tak ingen gas til ovnen som skal bruges til bagning og stegning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 23:09

Det jeg har søgt at finde til dig er... en ikke for stor ovn, med grill og varmtluft

Når du har en microovn med grill, er det så ikke en kombiovn, altså en der også kan bruges som alm, ovn??

Hvis du bruger en alm. ovn til flæstesteg er det da smart nok at den nye ovn også har grill, til at få sværen ekstra sprød, der vil du da vil ikke skifte ovn midt i det hele vel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 23:11

Citat
er det combi ovne med grill - mikro - bage egenskaber?

Niks putte ikke mine.
Det er en ganske almindelig ovn.
Den er bare beregnet til at bygge/sætte ind i et hul mellem skabe.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 23:14

http://www.invita.dk/

Som du ser her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 23:21

o.v.n, du må tage ud og se hvordan en indbygningsovn ser ud... find en du kan li' så kan vi i fælleskab gennempløje nettet og finde den billigste-- du får lige en brochure med hjem, så du har navn og nummer vi kan søge på

Hvis vi kan finde en du kan bruge, - selvfølgelig den billigste - så går du op i forretningen igen, og spørger om de kan matche prisen, hvis ikke så køb den på nettet

f.eks her www.peterspris.dk - der kommer man selv med et bud, du betaler for at afgive bud, men får du ikke købt der, får du pengene retur - eller nogle af de andre der er blevet foreslået, jeg har selv med held handlet hos bl.a. www.whiteaway.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 23:27

Citat
altså en der også kan bruges som alm, ovn??
nej den kan jeg ikke bage brød i, måske stege - det har jeg ikke forsøgt, bagning og stegning har jeg brugt den gamle bageovn til, det er så bare at holde nallerne fra den mens der er strøm på tak for alle forslag, jeg vender tilbage når jeg får dannet mig et indtryk af forslagene

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-01-10 11:25

En tur i byen med dig så se på ovne inden du bestemmer dig

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-10 22:30

Tak for svaret stilkene. Der er ikke købt endnu, men jeg har lidt lyst til den her, den er nemlig ikke voldsom stor men kan sikkert opfylde mit behov: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9641&Grp=&n=10 rimelig pris så jeg hægter traileren på og kører i katalog marked, min erfaring siger at det er klogt at have trailer med når jeg beøger Harald, der er altid meget mere i vognen end jeg egentlig kom efter
Det viste sig så ved nærmere eftersyn, at det er en indbygnings ovn jeg har som fritstående på skabet, den har sidehængt låge men det kan desværre ikke findes nogen steder mere lidt træls at række ind over en stor låge når jeg skal have maden ud

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-03-10 07:34

Vi selv, har også en kombiovn, der er lågen sidehængt, (Panasonic inverter) men så må du også spytte lidt mere i kassen. Det er ikke nemt at få alle parametere til at passe.
Det er ikke denne, men ligner lidt:
http://www.wired.com/reviews/product/pr_microwave