/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Fordeling og netbutik ved siden af....
Fra : theill
Vist : 730 gange
300 point
Dato : 29-01-10 16:10

Hej.

Vi er blevet varslet at vi skal på fordeling.

Jeg har startet en netbutik i min fritid for et år siden.
og har haft et overskud på ca. 10.000,- sidste år, som jeg har brugt på matrialer til lager.
Så jeg har ikke trukket nogen penge ud til mig selv.

Nu er mit spørgsmål så, kommer det til at påvirke mine dagpenge???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-01-10 16:14

Ja, det er jeg bange for!

Men hvis du vil være helt sikker, bør du kontakte din A-kasse - de kan svare på det!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 16:46

Du har pligt til at oplyse at du har et firma, men kan du dokumentere at du ingen indtægt har så skulle der ikke være problemer. Men som IBM760 skrev, kontakt din A-kasse, de kan svare på alt det du vil vide.

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 300 point
Dato : 29-01-10 17:11

du skal oplyse hvor mange timer du bruger på din butik.

De timer trækker fra enten du tjener penge eller ej.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-01-10 18:51

For 8 år siden havde jeg en lille trævarefabrik,lave ting til kræmmermarked.
Havde fast arbejde ved siden af.
På et tidspunkt, skulle jeg på dagpenge.
NIKS.
Jeg var momsregistreret,kunne ikke få dagpenge,længere var den historie ikke.
vvdriver

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-01-10 19:05

Citat
For 8 år siden havd

Ja ja det var 8 år siden.

Han skal notere timer på butiken

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 19:37
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 19:57

Jeg har lige fra siden fundet dette, som jeg mener passer til det du beskriver- hvis der er tale om bibeskæftigelse:

Citat
Du kan kun få dagpenge, hvis du kan sandsynliggøre, at du til hver en tid kan udføre alt arbejdet i virksomheden uden for normal arbejdstid. Din bibeskæftigelse må derfor ikke være tilrettelagt, så en del – selv en meget lille del – af arbejdet ligger inden for normal arbejdstid. Det er fordi, du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet i det omfang, der gælder for dig.

Det er din a-kasse, der afgør, om du har ret til dagpenge samtidig med bibeskæftigelsen. Du skal derfor altid spørge din a-kasse, når du starter.

Du kan få dagpenge i 78 uger samtidig med bibeskæftigelsen.

Du skal have fradrag i dine dagpenge for timer, der vedrører driften, herunder også administration og transport. Det gælder også timer, som ligger uden for normal arbejdstid, i weekenden eller på helligdage.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-01-10 20:23

Citat
Du skal have fradrag i dine dagpenge for timer, der vedrører driften, herunder også administration og transport. Det gælder også timer, som ligger uden for normal arbejdstid, i weekenden eller på helligdage.

Det er jo det jeg siger, squ fanden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 23:00

Citat
Det er jo det jeg siger, squ fanden

uddybede det var lige lidt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 23:01

Citat
var

skulle have været "bare"

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-01-10 23:15

Til brorteil

[CITAT][Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 1
- Annullerede 25
- Slettede 0
Ialt 26
/CITAT]

Skide flot...tillykke
vvdriver

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-01-10 07:55

klap i wdriver

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 01-03-10 07:59

Tak for svaret brorteil.