/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Afstemnings system problemer
Fra : kbisgaard
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 28-01-10 15:14

Hej

Jeg har lavet et afstemnings system på forsiden af min hjemmeside, som gemmer svar samt IP adresse i databasen. Til form action har jeg brugt PHP_SELF, da jeg vil have den til at gå tilbage til forsiden efter man har stemt.
Problemet er, at hver gang man opdaterer siden stemmer den igen. Dvs. at ligeså snart man går ind på siden sender den formen.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Hilsen
Kasper Bisgaard

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 210 point
Dato : 28-01-10 16:06

du kan lave et <input type="hidden" name="funktion" value="stem"> som du sender med din stemme form.

så checker du om den er sendt med:
Kode
if (isset($_POST['funktion']) && $_POST['funktion'] == "stem"){
echo 'der blev stem';
}

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 09-02-10 15:30

Tak for svaret scootergrisen.