/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forruder
Fra : jmn1500
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 27-04-03 11:16

Hej
Er der nogle af Jer som ved om en sandblæst bilforrude kan reddes og hvis, hvad kan man gøre og koster det mere end en ny forrude.

mvh
JN

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-04-03 14:54

Mener du, at det er fordi den er blevet meget ridset? Prøv at polere den med tandpasta, der er et meget fint slibemiddel...

Kommentar
Fra : Andreas4220

Dato : 28-04-03 14:23

Hej jmn1500.
Hvis du mener at du har sandblæst din bil og så kom du til at sandblæse forruden også, Jeah så er det bare i med en ny forrude, den kan ikke redes..

Andreas - Korsør

Kommentar
Fra : jmn1500

Dato : 28-04-03 22:25

Det jeg mener med sandblæst bilforrude er, at når man kører meget på vejene får lygteglas og forruder automatisk en sandblæst overflade pga. det støv som er i luften.

Støvet kan så være af forskellige arter f.eks. sandkorn.

Kan det passe at Wienerkalk som er et slibemiddel, faktisk kan klare dette.

Mvh

JN

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 22:30

tjae, det er jo nok billigere end tandpasta...
forbrugerstyrelsen anbefaler det til tin http://www.engkaergaard.dk/doedehegn.htm

men spørgsmålet er, om det er FOR fint.
Din forrude skal være skinnende ren, når du begynder, så du ikke selv kommer til at ridse den yderligere med det skidt, der er på den.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 22:31

http://www.fi.dk/hjemmet/rengoering/materialer_inventar/tin/

ups..forkert link lige før, sorry!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 22:34

http://www.b-2-b.dk/konf/root/biler/html/1869.html
DETTE ER HVAD DU SKAL BRUGE!!!!!!!!!! jeg kan bare ikke åbne skidtet pga en manglende javakomponent. men der er 4 indlæg/artikler om ridser i forrude 8har søgt på wienerkalk!!!)
PRØV DET!!!!!!

Kommentar
Fra : tas10

Dato : 29-04-03 09:31

Hej.. Hvis ruden er for meget sandblæst, kan det ikke reddes.

Du skal enten leve med det, eller hoste op med nogle penge og få det skiftet ud...

I REGN OG SLUD SKAL RUDEN SKIFTES UD.....(postdanmark reklame)..:)