/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
forskudsopgørelsen 2010
Fra : return
Vist : 2519 gange
152 point
Dato : 20-01-10 07:57

hej

ang ændring af forskudsopgørelsen så er der et par rubrikker rubrik 61 og rubrig 628

rubrik 61: hvor der står bidrag og præmie til
abejdersgiveradministreret
kapitalpension og supplerende
engangsydelse (efter fradrag af AM-bidrag).medregnes i grundlaget for
beregning af evt.topskat.

rubrik 628:hvor der står ,indskud på
abejdersgiveradministrerede
ratepensioner mv.

nogen der ved hvad det reelt betyder ?

der er fortrykt nogle beløb i begge rubrikker men er ikke i job så får jo ingen indbetalinger fra en arbejdsgiver så burde der vel ikke stå nogle beløb ud for de to rubrikker jeg skriver om
nogen der kan hjælpe ???

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 20-01-10 08:16

Hvor læge har du været hjemme??

det er jo fra 2008

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-01-10 08:27

den forskuds opgørelse jeg sidder med står der ændring af
forskudsopgørelsen 2010 så er den vel ikke fra 2008 ???

for der var jeg i job det meste af året

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 20-01-10 08:32

De beløb der står på forskudsopgørelsen er veregnet udfra dine tal fra 2008. SKAT har jo ikke fået dine reelle tal for 2009 endnu.

/f.larsen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-10 08:35

Grundlaget for alle de tal der findes på din forskudsopgørelse for 2010, er beregnet på grundlag af årsopgørelsen for 2008.
Og hvis du ikke job i 2010 eller ikke forventer at få et job, hvor du kommer til at modtage arbejdsgiver administreret kapital-/ratepension - sætter du disse felter til 0,- kr.

Det samme kan være aktuelt, hvis du har et beløb i befordringsfradrag.

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-01-10 08:43

har lige prøvet at sætte dem begge til 0 i de to felter og trykkede så på konsekvens for at se hvad det betød for mig men det var samme fradrag osv
alle tal var stadig ens uanset om jeg skrev 0 eller lod de fortrykte tal stå men burde man ikke sætte dem til 0 da man jo ikke er i job pt for det er jo tal for 2008 siger i jo , så det burde jo ikke betyde noget hvis man skrev 0 i de to felter vel ?

de tal har jo reelt ingen betydning nu hvor jegh ikke er i job er det ikke korrekt ?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 162 point
Dato : 20-01-10 08:52

Citat
har lige prøvet at sætte dem begge til 0 i de to felter og trykkede så på konsekvens for at se hvad det betød for mig men det var samme fradrag osv

- det har du også selv skrevet i dit spørgsmål
Citat
medregnes i grundlaget for
beregning af evt.topskat.

Og hvis du ikke har et job, kommer du formodentlig ikke til at betale topskat.

Så set dem bare til 0,- kr.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 20-01-10 08:56

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-10 08:58

Selv tak!

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 20-01-10 09:22

Feltet med arbejdsgiveradministreret indbetaling til kapitalpension har kun betydning, hvis man betaler topskat, så det er derfor, du ikke oplever nogen forandring ved at ændre i feltet.