/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Arbejdsplads opsætning af PC
Fra : 2100
Vist : 856 gange
100 point
Dato : 19-01-10 18:18

Jeg har en PC som jeg ønsker opsat, således at man man kan koble sig på fra en fjernskrivebord, når man har fået oplysninger om brugernavn og password samt IP adresse.

Jeg vil gerne vide hvordan jeg opsætter den PC som man skal have forbindelse til, videre fjernskrivebord.

Jeg vil lige oplyse at PCen er tilsluttet et netværk med Linksys router og opkoblet videre Stofanet.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-01-10 19:13

Glem det med Windows fjernskrivebord, der findes bedre og nemmere løsninger!

Bruger selv denne - http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx - til fjernsupport af dem jeg hjælper med deres pc'er!

Forklaringen om hvordan det virker får du her - http://www.teamviewer.com/da/solutions/support.aspx

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-01-10 19:21

dogvillestar

Jeg tror du misforstår mit spørgsmål. Teamviewer kender jeg alt til.

PCen skal oprettes som en server, hvor man logger sig på videre fjernskrivebord.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-01-10 19:26

Ok - Sorry -------------

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-10 23:18

Citat
Jeg vil gerne vide hvordan jeg opsætter den PC som man skal have forbindelse til, videre fjernskrivebord.
Jeg vil lige oplyse at PCen er tilsluttet et netværk med Linksys router og opkoblet videre Stofanet.

1. sæt routeren til at tildele maskinen en fast ip
2. lav en portforward i routeren, port 3389 (den er muligvis prekonfigureret i routeren så den bare skal aktiveres, kig efter RDP)
3. aktiver fjernskrivebord på computeren (jeg går ud fra at du har opretttet brugerne)
4. kontroller at firewallen tillader indgående forbindelser på port 3389
5. test

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 23-01-10 16:40

EXTERMINATOR

Hej, hvis du vil beskrive det lidt mere deltaljeret vil det være en stor hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 25-01-10 17:27

Hej EXTERMINATOR.

Jeg tager det op på et andet tidspunkt, da jeg har solgt den PCer som skulle bruges til server.