/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Læreplads som automekaniker
Fra : mollymelissa
Vist : 3046 gange
100 point
Dato : 13-01-10 17:00

Kære alle.
Jeg skriver fra min kærestes bruger, da jeg ikke selv har en her inde (:
MEN
JEg er næsten færdig med grundforløber som automekaniker (Bil- fly & Andre transportmidler)
Men jeg har været rigtig mange steder, og kan ikke finde en lærerplads muligvis grundet finanskrisen?
Jeg bor i emdrup (København)
Men jeg har mulighed for at rejse en 1-2 timer hver dag, jeg er villig til alt for at få denne uddannelse, da det er mit drømmejob
Står du og mangler en super udadvendt lærling, med en MASSE gå på mod?
Eller kender du/I en der gør!
SÅ endelig skriv.
Så kan vi evt. aftale en ssamtale hvor jeg kommer, og fortæller om mig selv. og så kan du se min ansøgning (:
_ Jeg starter desuden på kørerkort her om en måned, da jeg lige er fyldt 18 her den 1-1 2010.

Hvis ikke i mangler en, eller kender nogen der gør.
Så skriv endelig hvis du har nogen gode tips i ærmet (0;
Hilsen sebastian

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-01-10 17:05

Du fortjener dælme en læreplads, men den entusiasme..jeg kender desværre ikke nogen, men kan da kun opfordre andre til at tage denne brave knægt i lære

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 17:13

Citat
Så kan vi evt. aftale en ssamtale hvor jeg kommer, og fortæller om mig selv.

Sådan gør man ikke indenfor den branche

Du skal tage rundt til de forskellige værksteder - gerne så tidligt på dagen som muligt, så de kan se du kan komme ud af fjerne om morgenen

Det bliver ikke nemt for dig, at finde et sted, når der er krise, men hvis du er energisk nok så skal det nok lykkedes..

Hvis det ikke lykkedes til den første praktikperiode, så har du måske mulighed for at have praktikken på skolen, det kan man i "min" naboby, så har du trods alt nogle flere uger at søge i ..

Du må ikke opgive håbet, når du brænder så meget for det, så er det jo mekaniker du skal være (det blev min søn, og han er meget glad for jobbet)

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-10 18:07

Du har da ialtfald gåpåmod, så fat telefonbogen og find de steder, hvor forhandlerne ligger dør om dør. Så kan du rent praktisk tage dem i rækkefølge, og du skal, som Nordsted1 så rigtigt skriver, tage så tidligt ud som muligt. Fang værkføreren, og spørg ham kort og godt, om der er en ledig læreplads ?
Så får du hurtigt et indtryk af, om han er interesseret. Held og lykke til, og husk nu, at S-togene ikke altid kører lige planmæssigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-10 20:56

Selv om jobcentrene ikke er særlige dygtige til at hjælpe, så kontakt det alligevel. Få en sagsbehandler til at hjælpe dig igennem et par praktikpladser, de har jo trods alt nogle forbindelser at trække på.

Vi er jo nogle stykker (efter hånden) som går ledig, og især det grå guld er der ingen der vil pudse på.
Lige fra jeg meldte mig ledig, overgav jobcentret mig til andenaktør, først til Hartmann, siden blev jeg flyttet til IKU. Begge steder drikker vi spandevis af kaffe, surfer lidt på job og mere på andre websider. Og så får vi en sludder for en sladder. Så har aktøren tjent deres dagsløn.
Jobcentret har jeg slet ikke været hos, til samtale. Men de er jo også kommunalt ansat (og det er sikkert også slemt nok for dem!)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 21:08

Du kan også snakke med din lærer på grundskolen, de har også forbindelser

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 14-01-10 08:39

Hej jeg søgte selv efter en læreplads i næsten 1 år uden held. i selve vejle er det et kæmpe problem.
mange er færdige med selve 1 skole ophold(grundforløb) men de kan ikke finde en lære plads.
tror jeg havde sendt 50 ansøgninger og selv været ude med dem.
fik dog kun svar på 3 da værkstederene bliver bombet med ansøgninger fik jeg forklaret
.

håber du får en men jeg havde ingen held så fandt et andet fag...

de ansøgninger hjælper ingen ting. (ikke for mig) de job jeg har haft i mit liv har jeg fået ved enden at jeg kendte en som arbejdet der. eller tog ned og snakket med dem,

håber det lykkes for det.. på vejle tek sagde det til mig at det ville se lysere ud i 2012..

Mvh steffen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-10 13:01

Næh steffen, det som tæller mere i dag, er dit eget netværk, som kan få dig ind ad bagvejen.
Måske skulle du overveje, at søge længere væk, end hullet Vejle.
Måske Kolding eller Fredericia, eller måske nord på. Evt hos en mekanikker i en mindre by i periferien.

Godkendelse af svar
Fra : mollymelissa

Dato : 28-02-10 17:11

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-02-10 18:02

Selv tak