/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Backup af filer
Fra : Stein1
Vist : 303 gange
20 point
Dato : 25-04-03 23:15

Hej der

Kan det lade sig gøre med en bat fil at kopiere udvalgte filer eks. *.doc , *.pst , bookmarks osv. fra en maskine til et netværksdrev hvor man gemmer resultatet af kopieringen i en zip fil med valgfrit navn. Og hvis man skal kopiere mange kan det laves med en msg. message bar hvor man man kan skrive distinations filens navn inden kopiering

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-04-03 00:51

Ja, hvis du laver en batch fil med følgende indhold i det direktorie hvori de filer der skal zip'es befinder sig vil du få en zipfil der hedder ole.zip, og som indeholder alle .doc & pst filer:

zip ole.zip *.doc
zip ole.zip *.pst

Du kan så udskifte ole.zip med det ønskede zip fil navn - inklusive drev og path, f.eks "H:\backup\peter.zip"
Jeg ved ikke hvad en msg. message bar er, men du kan bruge set /P hvis du kører Win2000 eller XP F.eks:

set /P Dest="Angiv zip-filnavn "

zip %Dest% *.doc
zip %Dest% *.pst

/b

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-01-04 13:00

Dette spørgsmål synes at være besvaret.... Luk venligst spørgsmålet.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-01-04 13:00

Dette spørgsmål synes at være besvaret.... Luk venligst spørgsmålet.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse