/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Lodrette revner i gasbeton vægge
Fra : steenandreasen
Vist : 6964 gange
200 point
Dato : 03-01-10 01:33

Er der nogen der har erfaring med repation af gasbeton vægge med små lodtette revner.
Kan det laves, hvad med bølgesøm og derefter tapeserer med gladsvæv?
vh Steen A

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 03-01-10 02:05

Når gasbeton vægge revner lodret, er det fordi de ikke er understøttet ordentlig nok af fra starten af.
Det kan godt laves, du skal skære ind i revnen, bruge det rigtige lim til gasbetong, følg brugsvejledningen på posen, og brug også bølgesøm, sørg for at fjerne overskudende lim mens det er fugtig, det bliver meget stærk og næsten ikke til/umuligt at slipe i når det er helt tørt, det er best at du lige er lidt inden for muren og så bruge en finspartes til slut før du tapeserer med gladsvæv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-10 05:03

What ?

Samme person der har spurgt og svaret ??

Eller også har de haft samme skolelærer idet stavefejlene går igen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-01-10 05:56

Gæt hvis svar der accepteres.

LOOOL

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-10 08:31

Fyr den dansklærer

Godkendelse af svar
Fra : steenandreasen

Dato : 03-01-10 18:17

Tak for svaret om gasbeton,
Føj for satan for dem de ikke kan tåle en stavefejl
SA

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-01-10 18:26

Lidt besyndeligt at de samme stavefejl gentages! Ikke jeg har noget imod stavefejl, men dette site er efterhånden så gennemsyret af dobbeltprofiler at man bliver helt paranoid. Jeg har vænnet mig til konsekvent at blackliste alle jeg bare har 10% mistanke til. Fortæl mig at jeg tager fejl, og jeg sletter dig omgående af min liste igen.

Men du må da indrømme det er lidt påfaldende, eller hvad?!

Kommentar
Fra : BULLEVAP

Dato : 27-02-10 21:29

Citat
glasvæv

Kommentar
Fra : myg

Dato : 27-02-10 23:40

Takker for points for mit konstruktive indlæg

Skal jeg bidrage med noget, vil jeg anbefale, at der over revnen pålimes et bånd af fibervæv, som man også bruger over samlinger i pladevægge, inden der finspartles.
Det er måske ikke super-nødvendigt, men jeg ville gøre det.

Pyh, nu kan jeg bedre klare at have fået points