/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
dårlige strikke- arme
Fra : karin42
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 28-12-09 19:55

Mine arme er ikke gode , er her en der har et forslag til pinde der er nemme at bruge

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 110 point
Dato : 28-12-09 20:17

Mange har glæde af bambuspinde, men rosentræspinde skulle også være godt. Træ bliver varmt og føjelig når man strikker med det.

Rundpinde er også godt for dårlige arme, da maskerne er fordelt på et længere stykke, end almindelige strikkepinde.

Men du får sikkert mange gode råd. Jeg elsker selv at strikke, så jeg føler med dig og dine dårlige arme.

Hilsen malmin

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 28-12-09 21:16

Tak for svaret malmin.

Tak for rådet - jeg har ikke kunnet strikke i flere år , men nu forsøger jeg igen , måske den nyere type pinde er blidere at strikke med . godt nytår

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 29-12-09 16:40

Rund addi strikke pinde skulle være noget af det bedste.

En anden kvinde, der ikke længere kan strikke, har meget fornøjelse af at hækle. Det er ikke så hårdt.

Kommentar
Fra : linelli

Dato : 29-03-15 22:25

hvis du skal strikke noget som hurtigt kan blive tungt (fx et tæppe), så vil jeg nok anbefale at strikke på rundpinde. det er rarere for armene.