/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Valg af "program"
Fra : sdam
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 27-12-09 08:50

Når man har en åben fil af en eller anden art, og vil gemme denne fil i et andet program, f.eks. excel, hvordan får man ønskede programmuliger frem i det vindnu der nu kommer frem når man prøver det. Excel findes nemlig ikke blandt alle dem som kan vælges i mellem. Synes næsten alle office programmerne er der - bare ikke excel.
Jeg plejer at gemme i DBF-filer, hvorved der umiddelbart kan åbnes i en eller andne exceludgave, men siden computeren er blevet udskiftet kan dette ikke lade sig gøre..

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-12-09 09:03

Når du trykker på "gem som", så får du i overste felt mulighed for at skrive navnet på filen og neden under filtypen. Hvor du skal gemme det henne, vælgerdu overst i "adressefeltet".

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-12-09 09:21

Det jeg mener er, at Windows kommer frem med en række af forslag i filformater til at gemme i, men bare ikke excel. Det man så skal kunne er vel også at vælge excel et eller andet sted.....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 27-12-09 09:23

det kan du også samme sted, brug de glohuller du har

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-12-09 09:29

Med de venlige ord - brorteil, faldt det hele pludselig til jorden...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 10:09

Jeg tror du husker forkert.
Excel er heller ikke en mulighed hos mig.
Et word dokument kan eks, heller ikke blive til et excel regneark.
Men det kan gemmes i RTF - altså kun selve teksten.

Men du kan sagtens omdøbe eks. abc.dok ....................... abc.xls
(Men det kan dog ikke åbnes i excel)

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-12-09 10:10

hvilket program bruger du da??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-09 10:44

Der er noget du har misforstået . Du kan ikke gemme filer i et program. Datafiler kan kun gemmes som selvstændige filer, eller som en del af en database, hvis man er avancere.

Men forskellige programmer kan behandle diverse filer. Mange af MS officepakkernes programmer kan importere hinandens filformater. For at gemme som exel fil skal man bruge excelprogrammet og importere den pågældende fil og derefter gemme.

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-09 18:59
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 28-12-09 00:17

Det er vel ikke sådan at du har f.eks word i 2007 som giver en masse valgmuligheder når du vil gemme, og excel i 2003 som kun har een mulighed, og derfor selv vælger at gemme som .XLS

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 01-02-10 13:39

Tak for svaret spam-free.