/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
windows messenger
Fra : johnni
Vist : 313 gange
280 point
Dato : 25-04-03 12:18

hjælp mig please.hvorfor kan jeg ikkke modtage filer på messenger,jeg har windows xp,icon diva modem,avg antivir,og zonealarm,jeg vil lige sige jeg har kunnet en gang fra sverige,ellers ikke håber i kan hjælpe.
mvh.johnni.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 25-04-03 13:01

Fejlen kan meget vel ligge i noget firewall hos dig eller internetudbyderen... har du sådan noget??
I øvrigt kan forskellige opsætninger af internettet hos udbyderen skabe problemer, det oplever jeg selv..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-04-03 18:25

Hej Johnni!

Giv de aktuelle steder fuld rettigheder i Zonealarm og IE - men ellers så prøv at forklar lidt mere om dit problem fejmeddelelser eller vhor du stopper eller hvad der sker!

I skal bla. også begge have / være opdateret til nyeste vers. af messinger!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 26-04-03 13:56

hej bjarne_H min zonealarm er opdateret og når nogen sender til mig skriver den overførsel mislykkedes,men forstår det ikkke da jeg godt kan modtage fra min ven i sverige.hilsen johnni.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 15:14

Hej igen Johnni!

Tja - det er mystisk - jeg har fundet nogle links vedr. Messenger som du kan prøve at kigge på:

Ofte stillede spørgsmål om MSN Messenger
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;316660

Messenger web-side:
http://messenger.msn.dk/

Windows Messenger Support Center
http://support.microsoft.com/default.aspx?ID=FH;rid;WinMsgr

og fra ovennævnte se specielt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q306556

Prøv især at læse sidstnævnte - håber du kan bruge noget af det!

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 280 point
Dato : 27-04-03 17:54

Hvis du kan modtage fra din ven i sverige tror jeg ikke fejlen ligger hos dig. Kan du forøvrigt sende til ham?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-03 17:54

Hvis du kan modtage fra din ven i sverige tror jeg ikke fejlen ligger hos dig. Kan du forøvrigt sende til ham?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 28-04-03 14:38

hej tedd ja det kan jeg godt kan bare ikke forstå det.
vh.johnni.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 14:51

Hej igen Johnni!

Som jeg tidligere har skrevet skal I begge være opdaterede og for at hjælpe din ven og dig selv så kunne du jo lige copy & paste dette og sende til din ven så han kan tjekke sine indstillinger.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-03 18:02

Ja det lyder som dine andre venner, der har rod i deres indstillinger. En vigtigt ting ved xp og messenger er at man ikke sætter den indbyggede firewall til. Det kan gøres ved at gå ind under netværksindstillinger og advanceret og så fjerne flueben i firewall

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 01-05-03 10:20

Tak for svaret tedd.