/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bærbar vil ikke logge på netgear router
Fra : import1995
Vist : 1073 gange
50 point
Dato : 21-12-09 09:50

Min bror har en dell bærbar som pludselig ikke vil logge på hans netgear router, fra den ene dag til den anden, han er bange for han søn er kommet til at gøre noget, har haft den hjemme ved mig også, og den finder fint min router med vil ikke logge på, kun lige 5 sek, var vi pludselig på, men så blev vi smidt af igen. På hans bærbar er der også et program fra Intel som kan bruges istedet for det normale på hans Win XP, men ingen af dem vil sende ham på nettet, han kan godt med kabel, bare ikke trådløst ?? HJÆLP ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-12-09 10:44

Prøv at se inde i netkortets egenskaber, om du får tildelt en IP-adresse, både til lokal og til gatwayen, samt en subnetmask adresse.

Log også ind på routerens menu, og se om den har modtaget en anmodning om forbindelse. Det kan du se inde i routerens log.

Under dette forsøg, vil det være en fordel, at slå alt sikkerhed fra, som kryptering og andre filtre, da du herved får konstanteret om du kan komme igennem, så ved du at det ikke er filtrene som spærre for dig.
Hvis det lykkedes, så slå et enkelt filter til ad gangen, så du ved hvornår det går galt.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 21-12-09 10:52

Flot svar må jeg sige, skal han ind under enhedshåndtering og den vej, og for at logge ind på router er det så ikke 192.168.01 eller noget i den retning

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-09 11:31

Routeen tilgås normalt via en browser, hvor du indtaster dens gatway adresse i søgelinien, hvorefter du får en boks op, hvor adgangskode og password skal indskrives.
De fleste routere kan kun tilgås via et kabel i LAN porten. Dette er en sikkerhed for, at en vildt fremmed ikke kan stå på gaden med en bærebar, og lave rod i opsætningen.

På den bærebare kan du nede til højre, højreklikke på symbolet for trådløs forbindelse, og vælge Status hvor du skal have tre IP-adresser.
1) Den tildelte lokal adresse
2) Supnetmask adressen (255.255.255.0)
3) Gatway adressen som kan være 192.168.0.1 og som skal være den samme som routerens. Denne adresse er vigtig, for uden den, bliver du hængende inde i routeren.

En evt. opdatering af driver til netkortet, samt firmware til routeren kan løse en del af de problemer, som man ofte løber ind i.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 21-12-09 11:43

Tak for et godt svar vi prøver hermed at løde det i aften TAK

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 21-12-09 11:43

Tak for svaret severino.