/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Windows kan ikke læse HD
Fra : OnkelJoachim
Vist : 1136 gange
70 point
Dato : 20-12-09 18:49

Hej alle.
Jeg er stødt på et alvorligt problem, lige pludselig vil windows/computeren ikke læse min anden HD.
Går jeg ind i biosen kan den godt se at der er tilsluttet en anden HD, og går jeg ind i mit Aida program kan jeg også se den er tilsluttet, men drevet kan ikke vises eller kommes ind på for den sags skyld.
Kan jeg gøre noget??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-09 18:52

Sidder stikkene på plads.
Har du ændret noget.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-12-09 19:01

Den er nok bare "stået af"

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 20-12-09 19:32

Godt nok har HD'en af og til ikke kunne ses, men så har en genstart af computeren virket, men nu efter at jeg har haft formateret og geninstalleret windows er den helt væk?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 19:32

Gå ind i enhedshåndtering og se om der er et gult tegn ud for den. Er der der så er der sket et eller andet.

Har du fået nye opdateringer på din PC her de sidste dage?

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 20-12-09 19:41

Citat
Gå ind i enhedshåndtering og se om der er et gult tegn ud for den. Er der der så er der sket et eller andet.

Intet gult tegn, der står derimod at enheden virker korrekt.....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-12-09 20:25

start --> kør --> diskmgmt.msc --> check om den evt mangler et drevbogstav eller den måske er af typen raw

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 20-12-09 20:41

Den står som "ikke-allokeret" hvad vil det sige....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-12-09 20:57

det vil sige at den ikke kan se nogen partitioner, den er "tom"

hvis der ikke er noget vigtigt på den kan du oprette en ny partition og formatere den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-09 21:54

1. Måske har du slettet den harddisk da du formaterede windowsharddisken.

2. Har du nogen ekstern harddisk / holder

3. Har du noget vigtigt på den harddisk.

4. Hvis du henter og brænder en ubuntu Live CD er det muligt at du kan læse og hente data fra den disk.
...........Men du skal ikke lave for mange krumspring med harddisken inden du forsøger med ubuntu.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-12-09 01:45

den er sådan set fyldt med alle mulige vigtige, blandt andet alle mine billeder, videoer, samt alt min musik. Så ville virkelige gerne "have det igen"

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-12-09 01:58

Måske det er en ide at købe en box med strømforsyning til eksterne hd-ere, lægge hd-en i og så tilslutte med USB-kabel. Altså at lave den om til en extern HD ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-09 08:44

En mulig rednings manøvre.

Indkøb af dette kabel som kan koble din harddisk på som ekstern harddisk.
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525751

Hentning af denne Live CD, nemlig ubuntu 9.04 som gratis kan downloades her.
http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/Ubuntu-Jaunty-Jackalope-43130.shtml
Og så klik på denne:
Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope) Alternate i386 (ISO)
[iso] [689 MB]
Den skal hentes og gemmes på dit skrivebord.
Og brændes i eks. Nero brænderprogram

Når du har købt "Sandberg USB All-In-1 Hard Disk Link"
Og har hentet ubuntu 9.04 ..............................kan vi snakke videre derfra.

Jeg lover ikke at vi kan hente dine filer, men det er et forsøg værd.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 70 point
Dato : 21-12-09 09:24

Din partition er "tabt", men alle dine data er der sikkert.
Acronis har en partition recovery www.acronis.com til 50$
http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/partition-recovery.html

eller du kan henvende dig til et datarednings firma.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22N%C3%A5r+harddisken+er+i+stykker%22&meta=&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-09 10:02

Flere metoder på een gang duer ikke.

Så jeg afventer -------------- sig til hvis du vil forsøge med min metode.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-12-09 12:16

Hej Jens jeg har rent faktisk Acronis Disk Director Suite, spørg mig ikke hvorfor:) Har bare aldrig brugt det, så aner ikke hvordan man benytter det.

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 10-03-10 12:40

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-03-10 15:53

Jamen så var det jo godt
mvh www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-03-10 15:54

Det sker når man geninstallerer en OEM windows, at alle tilknyttede diske (incl USB) får resat partitionstabellen.