/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fjerne eller ændre baggrund
Fra : o.v.n.
Vist : 655 gange
200 point
Dato : 19-12-09 14:59

Hej jeg har scannet nogle pap figurer som skal printes over på nyt karton og klippes ud, gammelt julepynt som skal friskes op, resultatet er fine hvide billeder på sort baggrund, nu skal disse hvide figurer printes og det skal være uden den sorte bagrund, der er jo ingen grund til at tømme den sorte blæk patron bare for få omridset af figurerne.
Forslag modtages mine foto programmer hedder PhotoFiltre og XnView, jeg gætter på at en af dem kan klare opgaven men hvordan?

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 210 point
Dato : 19-12-09 15:04

I Photofiltre brug - billede og derefter transparent farve.
Der markerer du farven du vil fjerne, den bliver transparent.
Så er sagen ordnet

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 15:12

http://peecee.dk/upload/view/211908

http://peecee.dk/upload/view/211909

Baggrundsfarven er fjernet i billede to, peecee lægger en blå farve på

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 15:22

Tak for svaret brorteil. Det var jo sådan den skulle skæres tak for hjælpen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 15:26

Når du har lavet et transparent billede, så kopier det over på en hvid side.
Fordi, jeg kan ikke vælge gem uden at acceptere gif format.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 15:27

Velbekomme og held med projektet.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 15:32

http://peecee.dk/upload/view/211913

Her har jeg fjernet astronauternes baggrund og kopieret billeder over
jordkloden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-12-09 16:32

Kunne "Danmark" ikke engang være med på Kloden?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 16:49

Jo Camilla, jeg lavede en med DK

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-12-09 17:30

Ja, så kører vi i DK!