/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital Medieafspiller. Hvilken?
Fra : 10.Totti
Vist : 716 gange
120 point
Dato : 15-12-09 19:34

Kunne godt tænke mig sådan en box. Så jeg kan afspille mit musik og film på computeren, trådløst nede i stuen.

Aner bare intet om det Har kun læst denne artikel

Eksternt link

Og set dette link: Eksternt link

Og da jeg intet aner om sådan en box, så tænkte jeg nok at der var et par stykker herinde som kunne hjælpe

Det som jeg er i tvivl om:

Hvis man nu har nogle trailers til at ligge på computeren, som er i fuld HD. Men computeren er ikke stor nok, til at afspille dem uden den hakker. Hakker billedet så også, hvis man køre det igennem sådan en box ?

Hvilke er der på marked, og hvilke er bedst? Har bla hørt om et mærke der hedder popcorn?

Og hvad kan de helt præsis?

De 3 vigtigste krav jeg har, er at der er HDMI i, og at den kan kører på det trådløse net, samt at den kan afspille AVI MKV ISO osv

Lige nu har jeg kig på :

http://www.dustinhome.dk/pd_5010129421.aspx?csref=edbpriser_5010129421

http://www.dustinhome.dk/pd_5010364823.aspx

Og Popcorn hour,, Men de er bare ikke til at finde på nogle danske hjemmesider. Og hvis man kan, så er de fandens dyre :)

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-09 19:46

Desværre , dine krav er for skrappe.

Salgsmaterialet fra diverse DMA ( digital media acces) undlader at nævne problemet. De reklamerer med trådløs forbindelde , og andet sted med HD.
Men man kan ikke overføre HD kvalitet trådløst. Det er ikke hurtigt nok.

Men med et netværkskabel går det. Når det hakker på din computer, er der et sted i datakæden, hvor den ikke er hurtig nok. Det kan være grafikkortet.
Hvis harddisk og netkort er hurtigt, og du vælger en god dma , kan du spille i hd kvalitet på fjernsynet.

Hvis du selv har sat computeren op eller reformateret, kan det være fordi du ikke har de rigtige drivere til bundkortets dma( her betyder det direct memory acces) så alle data skal omkring processoren. Det går langsomt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 19:50

Citat
Så jeg kan afspille mit musik og film på computeren, trådløst nede i stuen.

Trådløst for du ikke noget til at blive ordentligt..... Bortset fra måske musik....

Det trådløse TV er ikke rigtig på markedet endnu

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-09 19:51
Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-12-09 20:19

MIn fejl. Boxen kommer til at stå ved sin af min router. Så at plugge et netværkskabel i, bliver det mindste problem

Det jeg mente, er bare at jeg skal kunne bruge filerne, fra computeren ovenpå. :)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-12-09 20:33

Din computer oven må heller ikke være trådløs hvis du vil kører HD filer fra den.
Med mindre der er hardisk i din mediabox, så kan du hente filerne fra din pc over på den lokale hardisk i boksen og så afspille fint :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-12-09 20:41

Det er selvfølgelig et problem. Så skal jeg finde en med Harddisk... Aner bare ikke hvilken

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-12-09 20:49

Hvad med denne: http://getmore.dk/køb-iomega-screenplay-director-hd-media-player-billig/digital-afspiller/34651_132310_p.html

Den har HDD. Og HDMI og kan afspille ISO filer. MKV står der dog ikke noget om

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-12-09 20:55

Den kan godt afspille MKV.

Mon ikke det er det bedste valg så?

Kan desværre ikke finde nogle anmeldelser af den

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-09 09:49

Dim medieafspiller , mda , box eller hvad du vil kalde den skal for at få et godt tvbillede med hdmi kabel stå ret tæt på fjernsynnet. Regn med maksimalt 3 m HDMI kabel . Der kan overføres med længere kabler, men så skal der specielt kabel og grej til for at kvaliteten skal være god.

Derimod kan netkablet fra komputer eller særlig server til dma være meget langt.

Du kan overføre videofiler mellem komputere trådløst men dma skal have netværkskabel til den enhed, hvor den afspiller fra. ellers kan du kun musik, billeder og lavopløst film.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 16-12-09 10:06

Medieafspilleren kommer til at stå lige under fjernsynet. Og der er Harddisk i den jeg linker til :)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-12-09 17:04

Kender den ikke, men jeg køber personligt ikke IOmega produkter mere, da de sjældent retter deres fejl via firmware upgrades men "bare" vi ha deres kunder til at købe deres nyere model som "ikke" har dette problem.

Kommentar
Fra : 10.Totti