/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Login system
Fra : PandaD
Vist : 759 gange
500 point
Dato : 15-12-09 00:01

Kode
<?php
header ("Location: forside.php");
?>
<?php
session_start();
?>
<? $strTitle="Passwordkontrol med php";?>

<? include("header.inc"); ?>

<body>

<div class="indhold">

<?
$db=mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("logindu");
$result = mysql_query("SELECT NULL FROM users WHERE brugernavn =
'".$_POST['brugernavn']."'" AND password = '".$_POST['password']."'") or die
(mysql_error());
if ($antal_raekker=mysql_num_rows($result)>0){
$_SESSION['logget_ind']=1;
$_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
$_SESSION['password'] = $password;

}
else
{
echo "<h1>Ukorrekt login</h1>

<p>Du skal være logget ind for at se disse sider. <a href=\"default.php\">Log in</a></p>";
}
?>

</div>

<? include("menu1.inc"); ?>

</body>

</html>

Kan ikke få den til at logge ind, den skriver Ukorrekt login
Du skal være logget ind for at se disse sider.

Mysql Databasen burde være lavet korrekt, kan i se nogle fejl i koden?

Mvh
Casper Kristensen

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 15-12-09 07:07

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad der gør, at det ikke virker.
Jeg synes, at du skal prøve at lade dit login script printe lidt flere informationer ud på skærmen, for lettere at kunne se, hvad der er galt. Prøv f.eks. at printe SQLen og se, om det virker som forventet via PhpMyAdmin.

Men der er et par ting jeg undrer mig over:
- Med den header du sætter, vil du så ikke sende brugeren videre til en anden side med det samme?
- Skal du ikke have hashed dit password i databasen?

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-12-09 10:01

Du kan ikke få kontakt til data basen som root uden password.
Så jeg tror ikke du når denne. Men du har ikke noget til at vise fejlene.
Hvordan laver du indsætninger i databasen om hvem der har adgang?.
Jeg vil gerne se dine øvrige filer (menu.inc og header.inc)
jeg har selv lige lavet en sms database med frontend på http://stoneplace.dk/mysms,
men her bruger jeg htaccess til at forhinder uvedkommende så du kan ikke se den uden password.
Du kan vist også undvære en del <? og samle tingene, jeg synes også includerne skal være i begyndelsen. Vis mig resten. hej hej.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 15-12-09 11:14

Hej. Hele koden ligger som zip fil her.
http://pandad.homeip.net/logind.zip

Mysql database loggen synes jeg ikke skriver noget brugbart.
Men her har i koden, som i kan se er mysql "koden" der også.

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 15-12-09 16:34

En ting der i hvert tilfælde er forkert er, at du mangler et " så "AND password" og efterfølgende ikke bliver inkluderet rigtigt i SQLen. Umiddelbart vil jeg jo synes, at det slet ikke kunne køre så?
Jeg gik ud fra, at dabasepasswordet bare var slettet og at der var styr på resten af databasen?
Har du prøvet at udføre SQLen via PhpMyAdmin eller et lignende værktøj?

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-12-09 23:12

Hej PandaD
her Kikket en del på dit login
her kører databasen og admin modulet tilføjer brugere
jeg har vist rettet rigeligt i login.php til almindelige users kan du se.
prøv den lige http://stoneplace.dk/logind/default.php
videre til admin http://stoneplace.dk/logind/kgj87xb9/administrator.php
user = stone
pw = Stone47

mener stadig det er lidt usikkert og lidt omstændeligt.
har vist fået nok for idag.
hilsen Steen
ps: jeg er som du kan regne ud en årgang 47

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 15-12-09 23:19

stone47
Først og fremmest vil jeg sige godt arbejde!
men er jeg den eneste som ikke kan komme ind i brugerdelen?
Admin delen kan jeg godt komme ind på, men ikke brugerdelen, der kommer også en fejl frem når jeg prøver at tilføje en ny bruger, underlig nok bliver brugeren tilføjet alligevel.
Men hvis du laver det færdig forøger jeg pointantallet med 300 dvs 500 Points ialt.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-12-09 11:44

hej igen PandaD
se lige denne her:

Kode
<?php
header ("Location: forside.php");
?>
<?php
session_start();
?>
<? $strTitle="Passwordkontrol med php";?>

<? include("header.inc"); ?>
</head>
<body>

<div class="indhold">

<?
$db=mysql_connect("localhost", "www-data", ""); mysql_select_db("php-login");
$result = mysql_query("SELECT NULL FROM users WHERE brugernavn =
'".$_POST['brugernavn']."' AND password = '".$_POST['password']."'") or die
(mysql_error());
if ($antal_raekker=mysql_num_rows($result)>0){
$_SESSION['logget_ind']=1;
$_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
$_SESSION['password'] = $password;

}
else
{
echo "<h1>Ukorrekt login</h1>

<p>Du skal være logget ind for at se disse sider. <a href=\"default.php\">Log in</a></p>";
}
?>

</div>

<div id = "menu"><? include("menu1.inc"); ?></div>

</body>

</html>

sammenlign admin delens login.php med user delens login.php.
linie 18 har en " for meget og nederste include mangler et <div> statement omkring sig.
der kommer lige en fejl nederst på siden som viser jeg kører med en for ny php skriptet er til 4.2.
du skal vist starte med : http://stoneplace.dk/logind/kgj87xb9/login.php

hilsen Steen

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 16-12-09 13:42

Hej Steen.

Er overstående kode ændret eller skal jeg sammenlign de to?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-12-09 16:10

hej igen
ovenstående er ændret men du skal jo tilpasse det til din database user og password.
det var bare nemt at rette i dine filer og det giver lige lidt at vide hvor hej hej.
her går det fint med user www-data og ingen password men min server har denne bruger knyttet til hjemmesiderne så giver jeg bare rettigherer til denne bruger til databasen
jeg er lige ved at pynte lidt på det også.
jeg har noget lignende bygget sammen med en hitcounter det vil jeg lige se om det er lavet med htaccess. Fordelen er at password ligger et andet sted på PC'en.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-12-09 16:12

undskyld
hilsen Steen
prøv det lige af her!

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 16-12-09 16:42

Hej Steen.

Har testet den kode du lige har lavet, den skriver stadig Forkert Brugernavn eller Password når jeg prøver at logge ind..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-12-09 19:07

hej igen
synes det virkede fint her . men jeg har lavet lidt om på det så det kan være jeg har lavet forkert.
de de link du fik er lidt forkerte prøv lige med http://stoneplace.dk/logind/kgj87xb9/default.php.
går i byen og drikker kaffe læser resten når jeg kommer hjem.

hilsen Steen

ps: jeg har lige haft logget ind som administrator

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 16-12-09 19:29

Hej Steen.

Ser ud til at du har fået rettet alle fejlene, undtagen når man opretter brugere, men den er ligegyldig eftersom den laver brugeren alligevel..
Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert. Men du vil ikke pakke det i en zip fil til mig?
og eksportere MySQL databasen til mig, skal nok slette din bruger mm bagefter.
Hvis du vil det, kunne det være en enorm hjælp. Jeg indrømmer ærligt at php ikke er min kop the.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-12-09 15:53

hej Panda
prøv lige igen, dette er vist bedre. vil vil ikke have fejl meddelelser

laver lige en zip til dig
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 500 point
Dato : 17-12-09 17:09

Hej Panda
Så er det lige hvordan jeg får sendt zip'en til dig, send en mail og jeg vedhæfter den retur til dig.
fortæl lige lidt om dig og hvordan du kører dine sider.
hilsen Steen
steen@stoneplace.dk

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 17-12-09 23:44

Hej Steen.

Jeg har prøvet din kode både lokalt og globalt.
Jeg kan godt få det til at virke globalt, men ikke lokalt.
Men det kan være det er min skyld, kan være jeg skal prøve at installere mysql for sig imorgen.
Ellers kan det være jeg prøver linux, lang tid siden jeg har legede med det. og det er godt at kunne.
Men din kode virker globalt, så mange tak for hjælpen.
Her får du dine point.
Skal jeg skrive hvis jeg får det til at virke lokalt eller er det ligegyldig?

Mvh
Casper Kristensen

Godkendelse af svar
Fra : PandaD

Dato : 17-12-09 23:44

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-12-09 10:29

Hej PandaD
Det var derfor at jeg skrev giv lige lidt oplysninger om dig selv og lidt om hvordan du kører.
Ser altså du bruger windows server.
Her sidder jeg og arbejder på en gammel XP , og serveren er en Ubuntu 8.04 som står i kælderen.
personlig er jeg lige fyret fra TDC , men det er jo helt fint når man er blevet 62.
Skriv gerne hvordan du kommer videre.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 18-12-09 15:53

Hej Stone47,

jeg har fået det til at virke med ubuntu server, jeg kører ubuntu server Ubuntu Linux 9.10.
Kører Windows 7 64 Bit på denne pc, og har en xp server som jeg bruger til download station/musik afspiller eftersom den er sat til fjernsynet og anlægget.
Det virkede ikke på xp serveren med Wamp installeret.
Men som du kan se på http://www.pandad.homeip.net kan du se det virker.
Ole login er ikke slettet det kan du bare prøve.

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 18-12-09 16:37

http://pandad.homeip.net/ der skal ikke www foran..