/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Multimedieskat
Fra : npra
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 14-12-09 00:32

Vi er et par som begge har pc og netforbindelse stillet til rådighed af to forskellige arbejdsgivere. vi har naturligvis kun én netforbindelse, så min arbejdsgiver er "sluppet" billigt fra min hjemmearbejdsplads indtil videre. Nu kommer så multimedieskatten og jeg synes ærligtalt at den rammer mig lige lovlig hårdt. Mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg helt reelt køber min arbejdspc pc af min arbejdsgiver for den rigtige indkøbspris (ca. 4000 incl. software osv.) så skal jeg vel ikke betale multimedieskat hvis jeg bruger den hjemme? Det er jo min egen pc, dog underlagt firmaets netpolitik når den er koblet direkte på firmanettet.
Håber der er et svar derude..

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-09 01:04

Hvis du køber din arbejds PC (til en normal pris), og din arbejdsgiver ikke betaler din netforbindelse, og du ikke har udleveret en mobil telefon fra din arbejdsgiver - burde du kunne slippe for multimedie beskatning. Hvorimod den anden person i husholdningen, vil blive ramt af multimedie beskatningen via arbejdsgiver betalt netforbindelse og evt. PC.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-12-09 01:05
Godkendelse af svar
Fra : npra

Dato : 15-12-09 23:09

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-09 23:13

Selv tak.