/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte sluse/lem til døre inden i huset?
Fra : Sofuzz
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 12-12-09 23:51

Hej, er der nogen der ved om man kan få en slags sluse/dør uden låge til katte!

Det er meningen at mine 2 katte skal kunne bevæge sig frit rundt i huset, mens dørene er lukkede, dvs. hvis jeg laver et rundt hul i bunden af dørene, og sætter 2 plast halvdele i med en lille krave på så det ser pænt ud!

Findes det? vh. Peter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 23:54

Kan du ikke bare købe kattelemme, men undlade at sætte selve lemmene i? Altså kun sætte rammerne i??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-09 00:11

Udover som nævnes, kattelem hvor lågen pilles af, så måske en slags manchet som man bruger f.eks. ved rørgennemføringer, de kan fås op til ca 25 cm diameter.
Der findes måske noget i linket her

http://www.lauridsen-hi.dk/pdf/kataloger/Tatning.pdf

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-12-09 00:36

Hej Sofuzz

Vi har en lem i væggen ved siden af døren ind til stuen. Lågen sidder stadig i, så vi kan holde varmen inde i stuen om vinteren, når der lidt køligere i entreen/gangen. Samtidig kan vi også "låse" lemmen omkring jul, når der hænger alt for meget "legetøj" i stuen. Du kan selvfølgelig også lave lemmen i selve døren (ved ikke hvad der er billigst at få lavet om igen, døren eller væggen)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-09 12:34

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 24
- Annullerede 23
- Slettede 0
Ialt 48

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-12-09 19:32

Ifølge hans statistik, så annullere han dette spørgsmål, så bare lad vær med at skrive

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 13-12-09 20:25

øh, hvad sker der? har i fået klimakuller?