/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Konverteringsproblemer!
Fra : sfl17
Vist : 1138 gange
50 point
Dato : 11-12-09 19:15

Hej
Jeg har lavet en film, der fungerer fint i Movie Maker, men ikke fungerer, når Movie Maker publicerer den. Lige gyldigt hvor meget jeg komprimerer den, vil programmet kun publicere omkring et minut af filmen, der er på otte minutter!
Nogen gode bud på en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 19:55

Citat
Nogen gode bud på en løsning?

Det kræver sandelig nogle oplysninger der kan bruges

Hvilket filformat er den i ?
Hvor vil du uploade til ?
Hvorfor komprimere og til hvad ?
Hvor skal det "publiceres" ?

Hvis filmen virker fint (hos dig) er det jo ikke der det går galt....

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 11-12-09 20:01

Den virker fint som projekt i Movie Maker, men når man trykker "Publicer" i programmet, gør den det ikke ordentligt, da ikke hele videoen publiceres. Kun et minuts tid af den og så lidt brudstykker imellem en masse sort film!

Movie Maker publicerer den som .WMV-format, og det har virket før for mig ...

Se resultatet af programmets kaos her:
http://www.youtube.com/watch?v=gi2oGmosRXY

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 20:49

Du må have lavet nogle fejl allerede under projekteringen....

Kunne være sammensætningen der giver ophold mellem klippene....

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 11-12-09 21:00

Mit bud er, at programmet er noget crap. Når man afspiller selve projektet i Movie Maker, ser det komplet normalt ud.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-09 21:05

Du bør lave filmen på en stationær comp. den har som regel flere "kræfter"
Du bør bruge den nyeste Movie Maker
Du skal trykke på + så filmen trækkes langt ud, så du tydeligt kan se om der er sammenhæng mellem filmstumperne. Evnt. prøve at sætte overgange ind.

Du bør gemme det færdige produkt på computeren i bedste opløsning.
Ent. brænde den over på en DVD.
VH PalleBHansen

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-12-09 21:55

Vil forslå at du konvertere filformatet om til mpeg 2/4 eller avi/divx

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-12-09 21:57

hov glemte lige at herefter uploader du dit projekt/film

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-09 00:13

Det er formentlig din computer der ikke har sanmmenhængende ledig harddiskplads og memory nok.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-12-09 09:01

Du skal gemme filen først. Gem som - og der kan du vælge hvor meget den skal komprimeres.
Du skal dog være opmærksom på, at jo mere du komprimerer, jo dårligere kvalitet får du.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-12-09 13:09

jeanettesmor -> Har prøvet at publicere hele filmen, men det hjælper heller ikke. Den lægger kun brudstykker ud.

McBobo -> Altså du mener at omkonvertere den færdige fil med fejl til et andet format (.AVi fx)?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-12-09 13:15

transor -> Ang. memory har min bærbare vist 1,8 GHz

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-12-09 14:59

Jeg ved ikke rigtigt hvordan du gør, men flg. metode virker i hvertfald:

Du importerer dine videokilp i MovieMaker, bearbejder dem efter behag, sætter markøren til start, klikker på Filer - Gem filmfil - vælger hvor du vil gemme (jeg plejer at vælge Internettet og derefter DSL). Du får sandsynligvis at vide, at der ikke kunne findes en webhost og filen bliver derfor gemt på computeren. Derefter kan du uploade på alm. vis. Du må jo have en adresse at uploade til.
Det er den fremgangsmåde jeg plejer at følge, og har aldrig oplevet problemer med ufuldstændige klip.
Prøv - det koster i værste fald ikke andet end nogle spildte minutter.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-12-09 16:07

Du mener vel "Gem projekt som"?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-12-09 16:21

Nej, jeg mener "Gem filmfil" - du vil jo gerne gemme det færdige projekt, ikke?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-12-09 17:02

transor -> jeg har nu prøvet at cutte filmen op i mindre bidder, og det virker sært nok heller ikke, så kan umuligt være pc'ens hukommelse. Har kunnet bruge programmet før til at lave film på nettet.

jeanettesmor -> Hmm du må have en anden version af programmet end mig. Der står kun "Gem som projekt" eller "publicer" i min version

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-12-09 17:56

Er det ikke Windows Movie Maker, vi taler om her?

Min udgave hedder 2.1.4026 - ikke helt ny.

Du kan evt. kontakte mig på jeanettesmor@forum.dk og jeg vil måske kunne hjælpe ved at sende dig programmet.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-12-09 08:30

God morgen sfl17.

Jeg tror at jeg har løsningen på dit problem.

Vi har hele tiden talt om den samme ting, bare i to forskellige udgaver. Du bruger sikkert Vista, men jeg sværger til XP. Har lige leget lidt med Vista udgaven af Movie Maker og fundet ud af flg:

Du gemmer i Publicer film og vælger Denne computer, drevet eller mappen hvor du vil gemme din film, vælger format - og klikker på Udfør. Så får du hele din film og kan uploade den derfra.

(Hvis du vælger Gem projekt (som), gemmer du så at sige kun kladden. Movie Maker har ikke afsluttet filmen, derfor kan den ikke afspilles andre steder. Gem som vælger man kun når man skal arbejde videre med sit projekt.)

Håber det virker lige så fint hos dig som her hos mig.

God søndag.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 13-12-09 14:50

Hmm min hedder vist 6.1 og er til Vista.
Jeg kender skam godt publiser-metoden, men den publiserer som sagt kun en lille bid af filmen uanset hvad jeg gør. Har også prøvet at cutte filmen op i mindre bidder, men ingen forskel desværre..

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-12-09 15:01

Metoden burde virke. Er du helt sikker på, at der ikke sker fejl under behandlingen af filmen?
At din Movie Maker er helt fejlfri?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=D6BA5972-328E-4DF7-8F9D-068FC0F80CFC&displaylang=en

Her er den version jeg bruger, men tilpasset Vista. Du kunne prøve den?

Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal forslå.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 13-12-09 17:59

Næ det er virkelig sært. Sikkert en 'bug' fra programmøren.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 13-12-09 18:02

Nogen der kender et tilsvarende simpelt, gerne gratis, program, hvor man kan klippe små film til at lægge på nettet?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-12-09 18:52

Du kunne prøve

http://www.virtualdub.org/

Jeg kan hverken sige for eller imod programmet, har aldrig brugt det, til trods for at jeg har haft det meget længe.

Nero kan jeg til gengæld varmt anbefale - men det er ikke gratis, langtfra.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:32

Manglende codex/ eller også har filmen indbygget?? sikkerhed, så du ikke kan lave mere med den.
Tviler dig på sidste.

Prøv formatoz, google selv efter programmet.
Konverter filen til en avi, eller mpg, SOM WINDOWS kender, så kan det være du kommer videre.

når Movie Maker publicerer den.
Har du prøvet med BARE at gemme, IKKE UDGIVE.
Skal den direkte på en WEBSITE, eller?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:39

En typisk fejl til tider render ind i er, at filmen ikke er lavet helt færdig.
Prøv at se under EGENSKABER på filmen, hvis der intet står, skal det ikke undre mig, at den ikke er kodet færdig, eller gemt forkert.
KLite kan måske hjælpe, søg selv på codex/ KLITE

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:42

NB: nu er Movie Maker altså heller ikke det BEDSTE program til film.
Prøv noget som TMPGE eller Adobe Premium/ sony vegas kan også bruges, men syntes det er særdeles langsomt.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:45

Citat
Prøv at se under EGENSKABER på filmen, hvis der intet står, skal det ikke undre mig, at den ikke er kodet færdig, eller gemt forkert.

ALTSÅ: før du begyndte at lege med den.
Har begge de programmer jeg henviser til, så bare smid en PM ???

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:52

Og forresten skriver du ikke hvad INDPUT filen hedder, kommer den F.ks Direkte fra et kamera, så SKAL den konverteres, før du kan bruge den i MovieMaker.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-12-09 20:43

spam-free -> Der står .WMV og så filens navn og størrelse, når man har publiceret den, så intet unormalt, før man altså klikker på den. Har dog K Lite og det burde allerede være installeret - så tror ikke, det gør en forskel?
-> Hvad er en PM?
-> Kender ikke TMPGE eller Sony Vegas, er det freeware el. lignende?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 20:52

Hvad er en PM?
-> Kender ikke TMPGE eller Sony Vegas, er det freeware el. lignende?

PM

= personlig svar= se under din profil, eller kontakt
TMPGE = alletider redigerings program, KAN det hele, så ikke meget mere at sige om DET
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 20:54

Citat
før man altså klikker på den

DEN ER IKKE GEMT ORDENTLIGT
Ellers prøv at kør filen gennem FORMATOZ = søg selv på google det er gratis+ programmet altså

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 20:56

Du er også velkommen til at smide filen til mig, så skal jeg prøve at FIXE den.

Men vil kun SE på nøgne damer__

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 21:07

NB
Det jeg mente med INFO omkring filen kunne være som denne,
H_KLIK på filen/ egenskaber, første skulle gerne se ud i denne stil!!!

http://www.gratisimage.dk/image-109C_4B27EAC2.jpg

Klikker på INFO:
Under dette er der ingen DOKUMENTATION/ INFO, så man er lidt på herrens mark med den,
der BØR normalt altid stå et eller ANDET, men formatoz klarer problemet + mange andre programmer
http://www.gratisimage.dk/image-2399_4B27EAC2.jpg

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 21:11

Kan så lige nævne at filmen er (Tysk) fra 1933 ?
Men som sådan meget nem at have med at gøre.

Og det tog mig mindre end 3o minutter at konvertere/ brænde filmen til en brugelig DVD/ TS
Men ikke med de oven-nævnte programmer.
Og jeg sidder med en old-gammel PC.

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-09 21:27

Og kan du ENDELIG se filmen på din Media Player, kan du bruge dette Plugin _ IKKE gratis
http://www.solveigmm.com/?Products&id=Plugins

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 19-12-09 18:50

Tak for svaret spam-free.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-12-09 19:20

Dette skulle også gerne virke.
http://www.realconvert.com/MediaFixer/index.htm