/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
krav til aflastningsfamilie?
Fra : kanusti
Vist : 2128 gange
100 point
Dato : 10-12-09 16:40

hvilke krav stilles til os som familie, hvis vi vil godkendes til aflastningsfamilie til t børn, som vi nærmest har haft boede i perioder? Sfo en vil pege på os som aflastning, men hvad er de officielle krav?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 16:50

Ren straffeattest

At i kender til det at have børn, egne eller via erhverv

At i ikke er for gamle

Ordnede forhold, både økonomisk og boligmæssigt

At i som voksne ikke lige har fundet sammen

Har overskud til arbejdet/samarbejdet både med børnene, men også med forældren

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 10-12-09 16:53

De to børns mor har en kraftig depression, og har ikke styr på ret meget, deres far ligger i koma, så vi vil jo bare jælpe dem så godt vi kan. Men da jeg er studerende og min mand kun arbejder om sommeren, på maskinstation, plus vi selv ar to børn, ville det være rart med et lille tiskud. samt at der kommer noget fokus på at de skal hjælpes. det er der kommet noget fokus på, da jeg ar kontaktet sfoen, der har indberretet komm.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-09 16:54

Hej med jer.
Prøv at læse dette fra Kbh.'s kommune. Der skriver de havd deres kriterier er.
Det er gældende over det meste af landet. Skol lidt ned på siden.
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/pegasus.nsf/print/3F4AA950A9A3894FC1257000005AC4EE

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 10-12-09 16:56

Nordstet1 er det det? SS For det kan vi nok leve op til tror jeg... Vi har jo selv to børn, og jeg læser til lærer..

Godkendelse af svar
Fra : kanusti

Dato : 10-12-09 16:58

Tak for svaret piaskov. Dejligt detaljeret, hber så det gælder i det mørke jylland..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-12-09 17:00

Nemlig...vi har selv været det igennem og bare rolig. Det er ikke så slemt.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 17:00

Det var de krav der blev stillet til vores venner, som blev aflastningsfamilie... Senere kom børnene til at bo hos dem fast