/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 fast/aut. ip-adresse
Fra : ccc19155
Vist : 1842 gange
200 point
Dato : 10-12-09 15:59

Efter at have installeret windows 7 kan jeg ikke sætte mit trådløse netkort op med fast ip-adresse der ligger uden for dchp-serverens område. - ret irriterende at flytte åbne porte hele tiden.
Det har jeg aldrig oplevet før, og så snart jeg skifter til automatisk opsætning af netkort kører det igen. (fejlmelding kan ikke finde proxy-server)
router ip 192.168.0.1
dchp server 192.168.0.1 (. . .10-30)
ønsket ip f.eks. 192.168.0.50

Nogle gode svar?

Jeg kobler trådløst op via en repeater til trådløs router/ap

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-09 17:01

Du skal jo udvidde range på antal ip adresser. Hvis du kun har fra 1 - 30 opsat som mulige i routeren kan du jo ikke bruge nr. 50

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-09 17:13

Citat
Du skal jo udvidde range på antal ip adresser. Hvis du kun har fra 1 - 30 opsat som mulige i routeren kan du jo ikke bruge nr. 50

forkert fijala: du kan da sagtens bruge xxx.yyy..50 uanset hvad routeren er sat op til at uddele, det der er vigtigt er at man havner i et subnet der kan nå gateway, og det er jo ikke noget problem på et hjemmenetværk der sikkert kører subnet 255.255.255.0

Citat
ikke sætte mit trådløse netkort op med fast ip-adresse der ligger uden for dchp-serverens område

hvad sker der, får du en fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-09 17:15

glemte lige, bruger du software fra netkortet eller bruger du windows til at konfigurere dit netkort

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-09 17:28

http://www.piratgruppen.org/spip.php?article359 godt nok til XP men det samme princip

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 10-12-09 17:42

Jeg har aldrig haft netkortets software installeret. (skal jo nok prøves nu:))
Men alt ser ud som jeg har forbindelse (ikon + netnavn + netværk tilsluttet)

Jeg kan se at der ud over proxyserver kasn ej registreres automatisk, så kommer der ingen ip på IP4 WINS windosserver der med dynamisk ip hedder det samme som gateway 192.168.0.1
og jeg har også sat subnet op til 255.255.255.0

Jeg har routeren som DNS server alene - virker normalt på denne

Repeater 192.168.0.254 har fast ip og kobler fint op.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-09 21:37

WINS ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!, hvad bruger du dog den til.

når du har angivet en fast ip, kan du så pinge din server?

og er netværket sat til privat(eller arbejde)

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 11-12-09 22:38

exterminator: Jeg har ingen server kørende, men kan godt pinge den trådløse router og repeateren.
Den der WINS??? ved jeg ikke hvad er, men har gateways ip når jeg kører automatisk, men ingen når jeg prøver fast IP.

Jeg vel ikke sætte gateway op til repeaterens IP?

Har installeret driver fra D-Link uden forskel, og D-link DWL-G520 har ingen software der tilbyder at håndtere det trådløse netværk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-09 22:49

Citat
WINS windosserver

når du kører fast ip skal du jo også indtaste gateway
gateway er det samme som din routers ip.
dvs. du skal sætte din gateway til 192.168.0.1
uden gateway kan du ikke komunikere med andre netværk, du er låst til dit eget subnet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-09 22:56

forøvrigt så har du også en anden mulighed, fast dynamisk ip

du kan lade din router reservere en ip til din maskine, så når din maskine beder om en dhcp adresse så genkender din router dit netkort og du får altid den samme ip tildelt