/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BMW E34 problem med alarm/cent
Fra : Rasmus_BMW
Vist : 675 gange
40 point
Dato : 08-12-09 19:45

Har fået mig en ny bil en 535i E34 model fra 1990 med original bmw alarm.

Hver gang man åbner en dør, bagagerum, kølerhjælm, låser bilen med nøglen, ell. lign. blinker alle blinklysene en 10-20 gange, og stopper først når man slår den til tænding.

Fjernbetjeningen var løbet tør for strøm da jeg fik den og fik af vide der bare skulle et nyt i. Det har jeg nu fået sat i og har læst i den tyske manual til bilen hvordan man "nulstiller" fjernbetjeningen bagefter. Noget med man skal sætte den til tænding, og så holde fjernberjeningen op til den blinkende diode på instrumentbordet og så holde den røde knab inde på fjernbetjeningen i 2sek eller til til dioden på fjernbetjeningen blinker, og så skulle det virke. men det har jeg prøvet, og intet virker, fjernbetjeningen virker stadig ikke, og bilen blinker videre.

Der er lys i fjernbetjeningen når man trykker på en af knapperne så den burde virke. har også prøvet og læse den engelske udgave af den tilhørende brugermanual til alarmen, men der står kun hvordan man bruger den, ikke noget om hvordan man "nulstiller" den eller hvorfor den blinker sådan.

Har fået en Bentley publishers BMW 5-Series e34 Service Manual, og der står heller ikke noget brugbart. Har fundet følgende tråd herinde:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=110468

Og har prøvet begge måder Initialiserer fjernbetjeningen med, men der er intet der reagerer. Er måske ude i at alarmen og det hele på en eller anden måde er blevet slået fra manuelt, hvis det ellers er muligt.

Håber der er nogen derude der ved noget om dette og ville være så hjælpsom og skrive herinde, eller hvis der er nogen som kender en der har haft lignende problem, eller kender en som ved noget om det som jeg måske måtte forstyrre.

På forhånd tak for jeres hjælp og tak for i har gidet tage jer tid til og læse dette.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 08-12-09 20:01

Jeg tror det er din håndsender der driller dig.
Smut ind hos en forhandler og få hjælp.

Selvom det koster lidt, er det ingenting imod den glæde det er når tingene bare virker som det skal

Kommentar
Fra : Rasmus_BMW

Dato : 08-12-09 21:54

havde godt nok håbet der var en der vidste lidt mere, men har lånt min fars fjernbetjening, så vil prøve om jeg kan få den til og virke i morgen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-12-09 12:49

Tror ikke du skal regne med at din fars fjernbetjening dur på din bil.
alimak