/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
kursus forløb krav ???
Fra : return
Vist : 879 gange
87 point
Dato : 08-12-09 11:17

hej

nogen der ved eller har forslag til hvad man kan og skal forvente af et kursus hos anden aktør: (mentor)

for på det jeg går på, går det hele op i hat og briller og det er vist ikkke meningen med det

det omhandler bla job søgning og CV og det har jeg forlængst lavet altså før man startede på mentor kursus

vi har intet fået udleveret endnu gab gab og det er enda efter 3 dage nogen der kan hjælpe for ellers tror jeg virkelig jeg falder i søvn derinde

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-12-09 11:23

Sæt dig bagerst - hold din mund - og tæl dagene til det er slut. Disse "Anden aktør-stunts" er en bevidst provokation fra regeringens side. De satser på at du blir så tosset, at du skrider og finder dig et job. De hjælper IKKE EN SKID MED NOGET SOM HELST, ud over de tjener tykt på deres plat på arbejdsløsheden

Fortæl dem at du gerne vil ud og "netværke" - (Deres tåbelige udtryk for at man søger arbejde på egen hånd ude af huset.)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 11:28

Velkommen i kedsomhedsklubben............ej har du ikke været i teateret med holdet endnu, det er ellers meget populært, og man lærer så meget der kan bruges i det virkelige liv

Der sker ikke noget som helst fornuftigt på de kurser, de er ene og alene oprettet, for at man ikke skal tælles med i arbejdsløshedsstatestikken.... selv fagforeningerne ved de intet er værd

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-12-09 11:34

krummen

du har fanget min opmærksomhed for det er lige akkurat sådan jeg ser deres kursus forløb

men måske du måtte ha et bud til hvad man virkelig kan tillade sig at forlange af sådan et kursus
for hvorfor så lave det når der intet er i det kunne godt bruge nogle stik ord til hvad man kan forlange som en ganske alm forventing til sådan et kursus

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 97 point
Dato : 08-12-09 11:50

Du kan ikke forlange noget som helst. De har fat i den HELT lange ende. hvis du ikke makker ret, så indberetter de dig til din A-kasse med mulige konsekvenser for dine dagpenge. Du kan evt. klage til din A-kasse, som måske, når der er klager nok, vil forsøge at lægge pres på det politiske system

Anlæg et tilpas interesseret smil når du møder om morgenen og se ud som om du er dybt optaget af det de siger - Gør hvad de beder dig om. Du kan med succes meddele dem, at du gerne vil ud og søge arbejde fra gaden.....Tag så hjem, få sovet ud og ring til 1 tilfældig arbejdsgiver og spørg vedkommende om de har et job. Det har de naturligvis ikke, men du noterer navn, adresse og tlf, og hvis aktøren skulle spørge (det gør de ikke) så fortæller du, at du arbejder hårdt på netop denne arbejdsgiver.

Du kan osse lægge dig syg i 8 - 10 dage...Så er de dage jo gået med hjemlig hygge. Det har ingen indflydelse på dit forløb. Men du skal ikke overdrive, for så sender de dig bare på et kursus i CV og min bare een gang til

Det er det mest sjofle system man politisk presser ned over hovedet på arbejdsløse lønmodtagere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 11:59

I de seks ugers forløb et cv kursus tager, er der også nogle der bliver sendt ud og arbejde GRATIS i de fire uger.... for at få et indblik i andre virksomheder...........så tror da pokker der ikke kommer flere i arbejde, når de kan få dem fra AF ganske gratis

Hvis du er under 25 år og er udlært, får du sgu ikke engang max. understøttelsen, netop også for at få de unge ud i en fart... men hva dælen bilder de sig ind, der er IKKE noget arbejde.

Jeg hørte lige i radioen, at forretningerne bliver bestormet med arbejdsløse, der gerne vil hjælpe med at pakke gaver ind.....men selv ikke der var der arbejde at få

Det næste kursus som du under frivillig tvang kommer på, er selvvalgt - hvis kurset bliver oprettet, mange af kurserne er helt ubrugelige, så vælg et du kan bruge f.eks stort kørekort, det kan der da være mening i

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-12-09 12:12

vender tilbage sidst på aftenen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 15:53

Jeg har i mange år undervise arbejdsløse, og på sådanne kurser som du går på. Jeg går ud fra at en eller anden har sendt dig på det kursus.

Generelt vil jeg sige om det kursus du går på. Det er under al kritik. Det lyder som om det er den dårligste lærer der skal underholde jer indtil skolen kan kræve penge for kurset. Sådan er nogle kurser desværre. Der findes også gode og inspirerende kurser.

Det du skal gøre at at skrive et brev til dem der har sendt dig på kursus. De ved måske ikke hvordan det er. Og de er de eneste der kan finde et andet kursus.

Du skal i hvert til fald ikke finde dig i at blive opbevaret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:01

Det er vel fagforeningen der har sendt return på det kursus, og de ved godt hvor dårlige de er, men kan intet gøre... arbejdsløse skal kedes ihjel

Som om det vil gi flere arbejdspladser

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-09 16:07

I mange kommuner er det Job-centret der sender folk på kursus, hos anden aktør.
Det skyldes, at bemandingen på Job-centret ikke må ansætte flere medarbejdere, samt at den tidligere beskæftigelsesminister "Klumpen" har sørger for nogel mærkelige afregningsregler. Kommunen får større tilskud, hvis de benytter anden aktør.

Men hvad kan man forvente sig andet, med den siddende regering?

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 08-12-09 16:12

Hvis du er medlem af en rigtig fagforening ( du ved sikkert hvad jeg mener) så klag din berettigetede nød der de vil evt kunne vejlede. Min oplevelse med div JOB fiduser er at hvis man selv kommer med en plan ja så æder de den nærmest uden vrøvl. Så jeg må tilslutte mig andre her på siden, skriftelig henvendelse til fagforening med kopi til Jobcenter og anmodning om et andet forløb, gerne med en plan i hånden ( Brug fagforeningen). rådet om at melde sig syg kan jeg overhovedet ikke godtage, sygemeldning er til at bruge hvis man er syg og ellers ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:14

IBM760... jeg var selv arbejdsløs i en periode i 1988, der var der lige så mange tumpede aktiverings"tilbud" som nu

Vi brugte dagen på at diskuterer, hvem der skulle have franskbrødet med til dagen efter

Så det er ikke kun den nuværende regering vi kan give skylden

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-09 16:15

Og som granner siger, findes der også gode og inspirerende kurser.
Men med den store arbejdsløshed, er det også nødvendigt for "anden aktør", fortsat at ansætte flere og flere personer, så de kan klare de mange arbejdsløse.
En stor del af disse personer, er ikke egnet til deres job, og samtidigt mangler mange også ordentlige lokaler og IT-installationer.

Men sådan går det ofte, når de folkevalgte skal administrere tingene - de ved ikke hvad der sker i dagligdagen, og de er muligvis ligeglade!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:22

Samarit1.... fagforeningen ved skam godt hvilke elendige kurser deres medlemmer bliver sendt på

3F gør intet for at det skal blive anderledes, det lyder da som om de ikke har noget indflydelse på

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-12-09 16:25

samarit1
Nu ikke så "hellig" - Systemet beder selv om det, og for øvrigt blir man syg, når man som menneske bliver behandlet som affald

Har stadig beskrivelsen i hovedet, hvor pressen beskrev om den 60 årige murer, som på et af disse latterlige kurser skulle lære at pakke 6 æg ind, så de kunne overleve en faldtur ned af trappen.....for at lære at tænke alternativt. Eller kurset hos anden aktør, hvor deltagerne skulle finde deres indre fugl.....for at få indblik i hvem de var og hvad de indeholdt.

Hvad fanden bilder de sig ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:32

Citat
Eller kurset hos anden aktør, hvor deltagerne skulle finde deres indre fugl.....for at få indblik i hvem de var og hvad de indeholdt.

Okay... så er kurserne fulgt med tiden,idag kommer man i teatret netop af samme årsag

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-12-09 16:41

Begrebet "anden aktør", er udsprunget af, at politikerne på "Borgen" ikke ved hvad der foregår ude i den virkelige verden, hvorfor de skaber mulighed for, at de som vil starte som "anden aktør" kan score kassen - kort og godt. Jeg er på en (kommunal) virksomhed hvor man er blevet godkendt som "anden aktør" af ministeriet, og jeg har ikke kendskab til at vi skaber ret mange alm. job, men kommunen opnår et tilskud på 50% - i form af refusion! Kassetænkning - og det er de svage, syge som "betaler"i form af at lægge krop til.

Man føler sig sgu' mere og mere prostitueret - nu arbejder jeg for pengenes skyld, før var det b.la. for at hjælpe mine medmennesker!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:56

Det var bl.a. det jeg skrev her

Citat
I de seks ugers forløb et cv kursus tager, er der også nogle der bliver sendt ud og arbejde GRATIS i de fire uger.... for at få et indblik i andre virksomheder...........så tror da pokker der ikke kommer flere i arbejde,

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-09 17:08

Citat
nogle der bliver sendt ud og arbejde GRATIS i de fire uger.

Det er minimum, hvis det er muligt skal folk ud og arbejde gratis i samlet 13 uger, under forløbet.
Og hvert sted skal man så arbejde i 4 uger, hverken mere eller mindre - d.v.s. for at opfylde systemet, skal folk sendes i aktivering i 4 omgange á 4 uger = ialt 16 uger.
Godt udtænkt at den tidligere beskæftigelsesminister, og nu er han blevet Finansminister!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-12-09 17:38

Claus Hjort Frederiksen er prototypen på en gennemsyret led politiker når de er værst. Arrogant og højrøvet og han er bedøvende ligeglad med hvem han jokker på.

Det er ikke pænt at tænke sådan, men hvis jeg sad i Valhal som Odin og SKULLE uddele sygdomme og ulykker til mennesker, så var han een af de øverste på listen til een af de rigtig grimme, så han kunne smage sin egen kage. Pu ha godt jeg ikke er i den position

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 18:34

Citat
Godt udtænkt at den tidligere beskæftigelsesminister, og nu er han blevet Finansminister!

Det er derfor landet har et dundrende underskud, for jeg er enig med krummen.

Jeg har set hvad love og regler gør ved arbejdsløse. Behandlingen af arbejdsløse er blevet mere og mere diktatorisk og ligeglad.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 18:47

Citat
Jeg har set hvad love og regler gør ved arbejdsløse. Behandlingen af arbejdsløse er blevet mere og mere diktatorisk og ligeglad.

Vi blev nu kostet lige så meget rundt i 1988,

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 19:32

Ja der underviste jeg de arbejdsløse, men den gang var understøttelses perioden længere. De arbejdsløse havde ikke samme fornemmelse af at blive kostet rundt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 20:01

Citat
De arbejdsløse havde ikke samme fornemmelse af at blive kostet rundt.

Det vil jeg nu ikke give dig ret i jeg var jo selv en af de arbejdsløse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 20:42

I 88 kunne du i princippet gå arbejdsløs i samlet 5 år, det kan du ikke i dag. Og i 88 skulle der ikke laves en handlingsplan inden 1 år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 20:52

Jeg lavede en handlingsplan, måske ikke lige i året 1988 men så kort derefter.

Og så skulle jeg møde i min fagforening som lå i KBH og jeg bor selv i Nordsjælland, og stemple i nabokommunen hos arbejdsformidlingen.. der kan man da i det mindste klare en del på nettet idag..

Nå men det var nu heller ikke mig vi skulle snakke om

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-12-09 10:53

Tak for svaret Krummen.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-12-09 00:35

Det var så lodt...Held & Lotto

Kommentar
Fra : BULLEVAP

Dato : 11-02-10 19:04

Lige en kommentar til granner01 - det er lidt afhængig af den enkelte , jeg kender mange, der har fundet nogle fif til at gøre perioden længere. Det kan kræve en lægeerklæring i ny og næ.
Det er i øvrigt også gældende for de selvstændige. !!!!!!

Ellers vil mit råd være: Pyt med aktøren, det er dine kolleger du skal bruge til at komme videre med..