/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Mistral reol
Fra : Lulleogodin
Vist : 4939 gange
20 point
Dato : 06-12-09 12:58

HJJJÆÆÆLLLPPP...

Hejsa alle sammen, jeg er en ung pige med et trist problem??
Jeg havde en super flot designer reol, af mærket mistral ..
Men den er desværre med årene blevet meget ridset og er aldeles ikke flot mere !!
Så ville høre om der er nogle, som ved noget om den slags reoler??

Hvad de er lavet af ??
Om man kan slibe sådan en reol ned og male den igen ??
Og evt. Hvordan man gør ?? (Uden at ødelægge reolen helt)
Mvh. Lulle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-09 14:12

Citat
Hvad de er lavet af ??

Det kan du vel se på din egen

http://www.hammel-furniture.dk/content/view/30/39/lang,da/

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 06-12-09 14:31

Ja du kan med fordel slibe den ned, og så mal den i den farve du synes bedst om.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 17:24

Mistral reoler findes i et utal af træsorter. Så når du skal slibe ned, afhænger det af hvilken model du har. Men uanset:

Hvis du bare overfladesliber med et fint sandpapir og derefter maler eks. med en malerrulle, som er afpasset til den maling du vælger-skulle du kunne få det samme tilbage igen--næsten.

Det bedste sted du kan købe maling og diverse er hos Flügger. Der vil du også få den vejledning som du skal bruge.

Hvis din reol er bejset eg, kan du også få vejledning omkring det. Det er en helt anden behandling, hvis man skal bejse igen.
Så du er nødt til at vide, hvilken reol du har- tag eks. et stykke med ned til Flügger, (de kan jo skilles ad) og få en vejledning derfra.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Lulleogodin

Dato : 06-12-09 21:12

Citat
(de kan jo skilles ad)

Hmm.. Er ked af at sige det men der tager du fejl..
De kan nemlig ikke skilles ad sorry..
Men var i tvivl om hvilket Materiale den var lavet af fordi min kæreste var sikker på at det var laminat...

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 06-12-09 21:24

Ok, hvis det er laminat, så skal de jo ikke slibes andet end i overfladen. Det er bare for at den nye maling kan hænge fast. Så vasker du dem af med salmialspiritus blandet med vand, tynd opløsning.
Eller malingsrens- spørg Flügger.

Så kan du som sagt, gå ned til Flügger og finde det maling der skal bruges. Der finder du også en lille malerrulle til diverse overflader som passer til malingen og en pensel til det du ikke kan nå med den.

Så skal det nok blive pænt igen .

mvh. Smuller 54

Godkendelse af svar
Fra : Lulleogodin

Dato : 07-12-09 02:16

Tak for svaret smuller54. DET VIL JEG PRØVE SÅ