/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gruekedel virker ikke
Fra : filterprinsesse
Vist : 1011 gange
20 point
Dato : 06-12-09 09:15

Hej

Vi skal til at slagte vores gæs, og nu opdager vi at vores gruekedel ikke virker, er der nogen der ved hvad det skyldes??

På forhånd Tak
MVH. filterprinsessen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-12-09 09:21

Alliker i skorstenen???
Hvis skorstenen er meget kold, vil det måske hjælpe at danne træk ved at afbrænde en avis i nederste låge i skorstenen (Renselemmen).

Kommentar
Fra : filterprinsesse

Dato : 06-12-09 09:29

Undskyld jeg glemte at oplyse at det er en gasgruekedel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-09 09:41

Gassikringen har vel lukket af, et eller andet sted på kedlen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-12-09 09:59

prøv med en ny flaske gas.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-09 10:42

Hop ned i den og læg låget på

Platuglerne har sat sig fast

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-09 12:23

Virker ikke kan være på flere niveauer, er der ingen gas ? Brænder den meget ujævn og måske kun nogle få steder på den ring som flammerne skulle stå op fra ? Det sidste er et kendt problem når gruekedlen kun bruges til juleslagtningen, tag klingen fra en nedstryger og træk den på tværs et par gange i alle de riller der er i brænderen, så er der fuldt blus under kedlen igen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-12-09 12:29

hvis det er langtid siden har været brugt så prøv at rense den dyse hvor du har din våge flamme
det gør jeg med min gas ovn og evt. tænde en tændstik ved flammen for at hjælpe den igang
hilsen ole