/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opgave i handelskøb
Fra : Emmapigen
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 05-12-09 10:21

Hej!

Mit spørgsmål er følgende...

En levarandør af en maskine har ved leveringen justeret en maskinen forkert. Efter godt tre måneder opdager køber (en virksomhed) ved en kontrol, at maskinen er justeret forkert, og at denne fejljustering har kostet virksomheden godt en halv million kroner.

Spørgsmålet er om virksomheden har krav på af levarandøren af maskinen at få dækket tabet?


Selv har jeg svaret nej, da køber ifølge KBL har undesøgelsespligt og skal reagere straks, hvilket må siges ikke at have være tilfældet idet de først opdager fejlen 3 måneder efter.
Hvad siger I?

På forhånd tak!


 
 
Kommentar
Fra : granner01


Dato : 05-12-09 14:52

Hvis der er aftale at maskinen skal virke til noget bestemt og efter 3 måneder viser det sig at det kan maskinen ikke leve op til, så er det leverandørens opgave at rette på fejlen. Så må det være en advokat der afgør om virksomheden har krav på kompensation. Jeg vil mene at firmaet har krav på en vis kompensation fra leverandøren.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407777
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste