/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine hyler ved afslu
Fra : Byb75
Vist : 924 gange
50 point
Dato : 04-12-09 16:50

Hej. Jeg har en Bosch opvaskemaskine der er 2 år. Den hyler ved afslutning. Altså de sidste 5-10 min. Hvad kan det være. Jeg har hældt madolie i? Hvordan adskiller jeg maskinen?. Bagbeklædningen er ikke skuet fast. Det ligner noget plastic dimser.
Mvh Byb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 18:02

- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 9

Der er noget du har misforstået

LÆS http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-12-09 19:07

Du kan først fortælle hvorfor folk skal hjælpe dig? Når folk skriver og prøver at hjælpe, så bare annullerer du,
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-09 16:07

Mange Bosch opvaskemaskiner har den ulempe at de hyler ved afslutning, og det skyldes vist nok at det bare er

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 24-12-09 10:27

Den kan jeg give svaret på den der...

Det skyldes at lejerne i pumpen er lavet som karamiske bøsninger, dvs. at de er åbne lejer som skal smørres af det fedt opvasken indeholder. hvis man så både skyller sin opvask af inden den kommer i maskinen og samtidig måske overdosser sæben, ja så får lejerne ikke fedtstof og maskinen begynder at hyle efterhånden som lejerne bliver varme...

løsningen på problemet er at lade maskinen vaske uden service og uden sæbe men hvor der er tilsat en dl. madolie ned i sien, det burde kunne tage hylen...

alternativt koster de ca 1500,- at få bosch til at komme og skifte bøsningerne...

God Jul

/footprint