/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
X-Box "står af"
Fra : Dalapin
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 04-12-09 13:06

Hej derude

Min knejt har en x-box som i længere tid "går ned" midt i det hele. I første omgang troede vi at den stod forkert / var blevet for varmt - men, nixenbixen, den er ikke synderlig varm.

Så fortæller han at den nogle gange dør under single-player når der mange data / bevægelser på skærmen - andre gange ikke. Og så er der tilfælde, hvor han kan spille multiplayer i 2-3 timer uden at den dør for ham. Dagen efter går den så ned efter en ½ time.

Hver gang kommer der "kun" to røde indikatorer i displayen på fronten - garantien er udløbet og kun ved 3 røde indikatorer kan der muligvis ydes garanti for maskinfejl.

Det koster små kr. 700 at få den efterset og der er ingen garanti for at det virker bagefter / vi ikke får en større regning for reparation.

Nogen som har prøvet denne type fejl og som evt. har et fif ?

Tak for hjælpen og go' jul til Jer alle

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-12-09 13:19

Du kan se en oversigt over hvilke fejl den reelt spytter ud her:
http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-360-error-codes.htm

Så gør det nemmere at finde fejlen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 13:20

Det er næppe noget der kan laves ved "snak".....

Det skal laves ved "fysisk" reparation.....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 18:58

Uden at det skal lyde dumt, men har i forsøgt at hacke jeres spil (for online spil).
For så kunne det være i var bannet, fra spille siderne...
Og det skulle vist ikke være nemt at omgåes, lovligt.

Men for de 700.-/ = mindre, kan du få en chip, der fjerner blokkeringen.

Mener jeg så det på PC World.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 05-12-09 17:45
Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 05-12-09 17:54

fejlen skyldes ofte at køleblokken ikke trykker nok på cpu og gpu og så bliver den varm og slukker

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 05-12-09 17:58
Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-10 09:47

min knægt har haft samme fejl.
vi åbnede den, altså pillede cowred af og blæste den forsigtigt fri for støv, og der efter kørte den igen.