/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
13W3 adapter Syn On Green ?
Fra : trille2009
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 04-12-09 00:13

Hej, jeg har lige fornyelig fået anskaffet mig 2 stk. SGI (silicon graphics) computer af ældre dato.

De 2 SGI computer er henholdvis en Indy 5000/150 MHZ, 200MB ram, 4 GB SCSI2 harddisk, 24bit XL grafikkort og Indigo 2 Impact R4400/250 MHZ, 256 MB ram, 4.5 GB SCSI2 harddisk, Solid impact grafikkort, cdrom,netværkskort.

Der er også installeret Irix 6.5.22 på begge maskiner.

Nu regnede jeg med at SGI maskinerne havde et almen VGA udgang, så man kan bruge den på en ganske almen TLF LCD PC skærm, men nej, det er der ikke, kun et såkaldt 13W3 VGA stik (SGI`s egen speciale VGA stik med flere udgange..).

Nu har jeg været så heldig at få fat på en special 13W3 til normal standard VGA adapter fra Lindy igennem Pro-Shop, så jeg kan tilslutte enhver TFT LCD skærm til SGI maskinerne ?!!.

På Wikia kan man læse at Silicon Graphics egen VGA stik 13W3 bruger Sync On Green, så man skal have en PC monitor/ skærm, der understøtter Sync On Green. (de fleste PC skærme idag understøtter vel Sync On Green ???).

Jeg har aldrig været så forviret over sådan en enkelt detajle som en dum 13W3 adapter osv.

Det burde være nemt, 13W3 adapter jeg købte, har vel en slags RGB signal konverter til almen NON Sync ON Green, så man kan tilslutte den til en pc-skærm uden Sync On Green support ?.

Er der nogle af jeg der ved noget om Irix 6.5.xx og Indy og Indigo2 Impact maskinerne ?.

jeg kunne specialt godt tænke mig at vide om der er muligt at spille AVI, MPG1/2 og DVD film i rimlig god kvalitet (for eks, . 640*400 30 frame per second). under Irix.

Gratis Musik software til Irix ?
????????????.

Med hensyn til software til Irix, hvad for nogle krav stiller der, hvis man skal køre for eks, Avid Illusion, Avid Matador, Softimage 3dD4, XSI 3, Maya 6 osv ???.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-09 08:54

Gammel lort smid det ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-09 08:59

Du får ikke en dvd film til at køre på så gammelt og langsomt grej.

Gem dem 50 år og forær den til et museum.

Kommentar
Fra : trille2009

Dato : 04-12-09 09:34

hvad fanden ved i om sgi, fuck jer , jeg spurgte om en 13w3 adapter ikke en ubehøvlet kommentar.

selvfølgelig er det gammelt, det ved jeg da godt, jeg har da også en modern mac/pc, jeg elsker at rode med gammelt (når det er ordentlig).
Irix styresystem er 64bit, først nu er windows/ programmerne begyndt at benytte 64bit.

ok, så skal jeg ikke benytte kandu mere, i ved ikke en skid om noget.

Hvis der noget af jer derude, der skal komentere på mine indlæg, er det forhåbentlig nogle der har en del viden om sgi/irix, ikke folk der sidder og spiller alle jeres latterlig fucking lorte spil på pc og tror i ved alt.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 10:03

smut du bare din so.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 10:04

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-09 12:30

Citat
i ved ikke en skid om noget

Det ved du da heller ikke, ellers ville du aldrig have spurgt!
Du er åbentbart nem at ophidse, og det kommer du ikke langt med her på KANDU, her skal man gerne have en vis portion humor, gerne lidt sort humor, ind imellem.

Godt nok er vi nogle der er oppe i alderen, men den slags stentavler du har købt der; er fra vores forfædres tid, hvor man brugte hammer og mejsel!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-12-09 12:42

Citat
smut du bare din so.

Citat
Du er åbentbart nem at ophidse, og det kommer du ikke langt med her på KANDU, her skal man gerne have en vis portion humor, gerne lidt sort humor, ind imellem.

Flotte svar - sad lige i øjet ved mig da jeg læste den gang gylle der blev sprøjtet ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-09 17:08

Altså nu er den også gal på denne tråd. Lad os da nu holde julefred og ikke hakke i hinanden. Jeg synes da spørgsmålet er sjovt da jeg selv er meget nørdet mht. gamle pcer, mag, QNX og hvad der nu må komme. Jeg har en gammel pc med QNX der styrer en 24/7 savemaskine med lager styring. Det er fra 98 og man kan stadig få styresystemmet. Harddisken stod af og vi måtte installere på ny. Det fungerrer perfekt og der er aldrig ud over den gamle HD.

Jeg kender ikke selv til IRIX 6.5.xx men har lige googlet lidt og mon ikke du kan finde noget her

http://www.google.com/search?q=Irix+6.5&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=&oe=

Pas på temperamentet, det tages ilde op herinde, selv om jeg vil medgive dig i at man ikke burde komme med kommentarer hvis kun de er negative og ikke oplysende

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-09 17:11

iht dette er det en stærk styresystem inden for grafik, så mon ikke det skulle kunne klare at afspille en dvd film

Kommentar
Fra : Fijala