/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
windows 7 - netværk
Fra : denevigeuheldige
Vist : 2553 gange
50 point
Dato : 03-12-09 21:58

Jeg modtager om kort tid version og ønsker blot at høre om I har haft nogle personlige problemer med netværksforbindelse til andre pc`som IKKE kører windows 7 - f.eks xp pro ?

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-12-09 21:59

personlige problemer = skulle selvfølgelig været: gjort personlige erfaringer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 22:01

Ja, jeg kunne ikke få kontakt med win 7 fra XP Pro, men omvendt ingen problemer.

Man skulle lige ind i indstillinger på w7'eren og fjerne et hak ved "Brug kode..."
Nu virker det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 22:21

Tak Klaudi, den er lige givet videre til ham den gråhårede... der er da nogle ting at rode med når man har fået den 7'er

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-12-09 22:40

Citat
Man skulle lige ind i indstillinger på w7'eren og fjerne et hak ved "Brug kode..."

Tak for oplysningen

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-12-09 22:44

takker for dit svar

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-09 23:22

Her er en lille guide:

Klik på Start>Kontrolpanel, find og klik på Netværks- og delingscenter,
i vinduet der åbner, finder du ude til venstre Rediger avancerede delingsindstillinger, klik på det,
i vinduet der så åbner ruller du ned til bunden,
under punktet Adgangskodebeskyttet deling,
sættes der prik i Slå adgangskodebeskyttet deling fra,
og så klikker du på Gem ændringer.

Så'n gjorde jeg for at få det til at virke på min

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-09 13:20

Den computer som jeg har opgraderet fra Vista til 7 kan ikke få Hjemmegruppe så indtil videre aner jeg ikke hvad en hjemmegruppe er der var nogle Windows simple netværks værktøjer som først skulle aktiveres og først derefter kunne den dele filer ved hjælp at Delte mapper ligesom på XP computere, Hjemmegruppe skulle vist være noget nemt og automatisk, men hver gang jeg forsøger så får jeg besked om at Hjemmegruppe kan ikke oprettes på denne computer.
Klaudis guide er som det skulle gøres på Vista og som det skal gøres på 7 også de ligner hinanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-09 13:22

Det er indtil videre den eneste 7 computer som har adgang til mit netværk, og det er kun når computeren er i huset til service, mine egne computere har Ubuntu og en enkelt med XP

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-12-09 20:22

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 21:51

Velbekommen