/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Programmer til VISTA
Fra : vimalaE
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 03-12-09 10:25

Hej alle

Jeg har en masse programmer til Windows 98 og nogle af disse kunne køres på XP, men ny pc med forudprogrammeret VISTA gør det umuligt at anvende mange af disse programmer - for ikke at tale om spil. Hvad i alverden gør jeg? Skal jeg skifte styresystemet ud med 98 eller XP - her kunne mange programmer heller ikke køre. Jeg er tosset over, at man skal skifte samtlige spil og programmer ud,for windows kommer med nye styresystemer hele tiden og de er ikke kompatible!

Akut mangler jeg ATM - Adobe Time Manager. Det gamle kan bruges, men hver gang jeg åbner dokument - word, Publisher, Pagemaker, så skal ATM åbnes og alle fonte installeres igen. Jeg har endnu ikke fundet en opdatering til programmet. Hjælp ønskes her?

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-12-09 10:28

Jeg har nogle gange haft til at spille gamle spil, men ikke alle.

Du kan på startikonet højreklikke og vælge egenskaber. Herefter vælge kompatibilitetsfanen. Så kan du vælge i hvilken tilstand det skal køre.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-12-09 10:42

ATM, Adobe Type Manager "døde" for 4-5 år siden:

http://www.adobe.com/products/atm/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 10:46

Vista:

Hjælp og support:
søg på "kør som" eller kompabilitet

For Vista kan køre de gamle 98 / XP programmer.....................måske.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-12-09 10:53

Du skal være opmærksom på, om du har en 32 eller 64 bit version.
Desværre er der ikke udviklet så mange programmer til en 64 bits version af vista.
ellebye

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 03-12-09 11:00

Ellebye
Så er der en, der snakker, så jeg bliver intereresseret . Hvordan finder jeg ud af om det er 32 ell 64 bit-version (og hvad betyder det)? Kan jeg gøre noget ved det?
VimmerE