/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
OVT negativ og dias scanner
Fra : GramPro
Vist : 3219 gange
200 point
Dato : 02-12-09 21:15

Jeg har købt en ovt negativ og dias scanner i Aldi, men jeg kan ikke få skidtet til, at virke, jeg har både lage driveren ind fra cd og fra ovt's hjemmeside.
Er der nogle som ved hvordan jeg får den til, at virke, jeg køre med Windows XP.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 23:05

Jeg har selv overvejet at invistere i netop en sådan, men da det kun drejer sig om ca 100 lysbilleder er det lidt mange penge, hvis det ikke virker. Du må gerne skrive lidt om resultatet hvis du får det til at virke.

Nogle af dine problemer kan være:

Andre apparater der er tilsluttet dine USB porte kan konflikte. Prøv at fjerne alt fra dine USB porte når den er tilsluttet.

Det kan også være at den kræver USB 2.0 og du ikke har det.

Hvis du kun har XP SP1 kan du mangle DirectX drivere.

Du skal også checke at du har nok ram til at køre den.

Det var lige lidt jeg faldt over da jeg søgte på problemet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-09 23:28

Du har forhåbentlig lagt programmer og drivere ind på PC'en - inden du har tilsluttet scanneren.
Det er den normale procedure - aldrig tilslut enheden, inden du har installeret alle programmer/drivere.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-09 23:30

Er det ikke denne scanner, du har købt: http://www.t3.dk/scan_dine_fotos

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-09 23:32

Du skriver
Citat
Jeg har købt en ovt negativ og dias scanner i Aldi
- men du mener formodntlig ikke ovt men OCR!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-12-09 00:25
Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-12-09 06:34

Jeg har en magen til. Som udgangspunkt, så er det ikke en scanner, da den affotograferer emnerne, men den gør det rigtigt godt og så er den hurtig.

Slet alt du har lagt ind omkring scanneren og start forfra. Du må IKKE tilslutte scanneren før såvel program som scannerdriveren er indlagt, så først skal du tilslutte scanneren - som det sidste. Herefter åbner du scannerprogrammet, og går ind i v. øverste hjørne af programmet og vælger den tredie linje, som er til scanneren, vælger venstre "knap" og indstiller scnaneren, herefter skulle den være klar.

Det er rigtigt, at andre programmer skulle kunne genere, men det er ikke det jeg har oplevet.

Hvis du ikke kan få den til at virke, så skriv til mig, så skal du få tlf. nr. til importøren, som er meget villig til at hjælpe. (jeg er på arb. p.t. så jeg har ikke noget tlf. nr. her).

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 03-12-09 10:37

Alle de her råde er desværre prøvet, jeg kan ikke få den til, at virke.
Jeg sad med skidet til kl 4 i morges. Når jeg har lagt driveren ind skriver den sussefuld installering af driver, men den kan over hovede ikke snakke med scanneren. Den virker heller ikke når jeg trykker på knappen oven på selv scanneren.
Jeg har fundet 2 driver på nettet som skulle kunne "snakke" med den scanner.
Jeg tror jeg har fået noget hvor pris og kvalitet passer sammen. Suk.

Til alka, virker din, og er den gode nok???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 12:22

Hvordan strømføder du denne scanner?
Hvis den får strøm fra USB stikket, så kan fejlen ligge her, for så kan den ikke levere strøm nok.
I så fald skal den have en extern strømforsyning, enten direkte eller via en US-hub som har sin egen strømforsyning.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-12-09 15:02

severino kan have helt ret i, at hvis din USB ikke er OK, kan du have et problem der - det har jeg bl.a. haft, da scanneren fødes gennem USB.

GramPro min scanner har jeg døjet meget med, men kun fordi jeg kørte Vista. på XP og nu på WIN 7, er der ingen problemer.

Når du har install. program og driver og du tiulslutter scanneren, så kommer der en besked frem om, at der er fundet en nu hardware og den installeres - og efterfølgende får du besked på at den nu er klar til brug eller at driveren ikke blev rigtigt install. og derfor måske ikke virker korrekt.

Kommentar
Fra : janing

Dato : 04-12-09 18:43

Jeg køre med Vista og kan kun sige, at den billige diasscanner fra Aldi virker helt perfekt.

Kommentar
Fra : EntreesMac

Dato : 04-12-09 22:26

Tør ikke selv handle hos Aldi, men jeg har selv handlet med dem her: www.deltashop.dk

Købte for lidt tid siden en OpticFilm 7300 - Den kan jeg varmt anbefale hvis du ikke får den anden til at virke. Hvordan er farverne og opløsningen på Aldi-scanneren? Kan se de er noget billigere end den jeg købte.

Mac

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-09 14:21

Næh, man skal jo have godt råd til at handle i ALDI, det er der ikke alle der har!
Jeg har selv købt en del ting i ALDI, og der har ikke været noget i vejen med det!
Men ellers er det jo rigtigt, at der ikke er nogen supporthjælp under køb. Man skal selv vide hvad det er man køber, for at gøre en god handel.
Er man novice på området, så tag den store pung med til en fagmand istedet!