/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af HD-optager/DVD optager
Fra : LeanPean
Vist : 334 gange
83 point
Dato : 01-12-09 21:09

Hej folkens,

Jeg er på udkig efter en DVD/HD-optager, men er ærlig talt ikke særlig meget inde i sådan noget.
Derfor vil jeg lige høre, hvad sådan en SKAL kunne.

Her tænker jeg mest af alt på det nye signal og sådan. Jeg har i forvejen et nyt fladskærms-TV med digital tuner - men skal min HD-optager også have det så?

Og hvad med det der MPEG4 - skal den have det?

Og hvad har folk ellers af gode råd, når man går ud og køber sådan en fætter?

Og slutteligt, så ville det være topdollar, hvis nogen vidste hvor man kunne få sådan en bavian til omkring 1000-1500 kr. :D

Håber på svar!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 21:27

Det er ikke nødvendigt med digitaltuner i din DVD/HD optager, men naturligvis en fordel, hvis den skal optage, når du ikke er hjemme.

De fleste af disse DVD/HD optagere kan stortset det samme, så der er ikke noget særligt i det, men så kan der være forskel på betjeningen.

Bambus maskinerne er nok dem der er mest universal. Mærkevarerne er lidt mere sære i deres udførsel.
Den som jeg har, er en MEDION fra ALDI. Den kan både køre DVD+ og DVD-, både RW, DL og R udgaverne. Den æder næsten alle de formater der er på markedet, inden for billeder, og så var den nem at gøre kodefri. De fleste erlåst til code 2, som bruges i europa, men da jeg også får nogle fra det amerikanske system NTSC og i code1, så var det bare at gøre den kodefri.

Nogle modeller kan også køre med sour-round så det er nok noget du lige skal tage med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : LeanPean

Dato : 01-12-09 21:56

Hej Severino,

Jeg forstår ikke 100% hvad du mener, når du skriver, at "det er en fordel, hvis den skal optage mens jeg ikke er hjemme." Skal TV'et være tændt, hvis der ikke er digital tuner, hvis jeg ikke er hjemme eller?

Men hvad med det der MPEG4? Det SKAL den vel have, eller hvordan? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 22:20

Jeg har en HD optager og jeg skal ikke tænde for fjernsynet inden jeg påtager. Men det skulle man heller ikke med en video, det var kun et spørgsmål om hvordan man satte kablet i de forskellige maskiner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 22:21

Hvis du skal have en dvdHD optager så skal du satse på at den kan køre og optage MPG2 og MPG4

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 22:58

Ja som gran'ner er inde på! Hvis du skal optage digitale kanaler medens du ikke er hjemme, så skal recorderen jo have sin egen digitale tuner. Hvis den ikke har det, så må du enten lade dit tv stå tændt på den aktuelle kanal, eller have en separat digitaltuner koblet til recorderen.

Ikke sant gran ner! -

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-12-09 01:50

der er pt ikke nogle mpeg4 optager på marked kun mpeg2

hvis du ar analog tuner i hd recorderen så er det da en dødssøn

3 vent et stykke tid så komme der nogle mpeg4 modeller på marked som også er til at betale

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-12-09 06:30

Sagem Optager 250GB Harddisk med MPEG 4. Den har været på markedet siden foråret 2009, så der findes (en enkelt) optager rotw, der kan det hele, og den er uhyre nem at betjene. set til ca. 2700 kr. Jeg har to stk. Den optager uanset om man er hjemme ellr tv står tændt.

Iøvrigt, så kan den tidsoptage to af hinanden uafhængige programmer samtidig, eller optage et, mens man ser et andet.