/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
SU
Fra : huelya87
Vist : 1029 gange
20 point
Dato : 01-12-09 21:02

hey er der nogen der ved hvordan man stopper eller fravælger SU

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 21:08

Du kan vel gøre det på SU siden, hvis du har en digital signatur, ellers kan du få hjælp af din

studievejeder

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 01-12-09 21:26

Ja du må jo være igang med et studie ellers ville du jo ikke få SU.
Vores datter skulle også sige sit fra og det skulle ske hos hendes studievejleder som så ordnede det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 21:55

Fra www.su.dk hjemmeside

Fravalg og lån
Når du vælger en måneds SU fra, vælger du automatisk også SU-lån fra i denne måned.

Fravalg sker forud
Du kan aldrig vælge SU fra med tilbagevirkende kraft. Heller ikke selv om du opdager, at du har tjent for meget.

Frist for fravalg
Du skal melde din SU fra senest den 15. i måneden før, du ikke vil have SU.

Frister for fravalg

Sådan gør du
Du skal fravælge SU i minSU. Du skal være opmærksom på, at hvis du fravælger din SU i otte måneder eller mere, skal du sende en ny ansøgning, når du vil have SU igen.

Så ud fra dette, skal du fravælge din su via nettet, og din digitale signatur men kan du ikke selv hitte ud af det, kan du altid få hjælp af din studievejleder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 21:56

Her er det direkte link, hvor du kan fravælge su'en

http://su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fravalg/Sider/default.aspx

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 20-01-10 19:43

Tak for svaret piaskov.