/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
hyundai getz 1.5 crdi
Fra : lejski
Vist : 2878 gange
500 point
Dato : 01-12-09 20:42

efter stort service med tandrem skift er min getz ligsom begyndt og tændbanke som de gamle benzin biler gjorde. der var intet inden den fik lavet service,hyundai ikalundborg og roskilde kan ikke finde ud af hvad problemet er mogen der har hørt om ligende

 
 
Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 01-12-09 21:04

Du skal hurtigst muligt bede dit værksted om at udmåle tidsstyringen på indsprøjtningen.

Det kunne godt tyde på, at der er noget galt med "tændingen" altså med indsprøjtnings tidspunktet.
Det kan ske, hvis værkstedet har fået den nye tandrem forsat 1 tand på knasthjulet.
Eller hvis der mangler et kabel til en reference føler.

Det kan nemt måles ud.

Det kan også være koldstarts regulatoren, som ikke "opdager" at motoren bliver varm, og derfor bliver ved med at holde motoren i koldstarts tilstand.
Det får typisk motoren til at "klikke" lidt kraftigere på en diesel.

Det kan også nemt måles ud.

Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 01-12-09 21:41

Min tidligere Mitsubishi gjorde det samme, engang kablerne havde været afmonteret fra batteriet.
Det ordnede sig selv efter ca. 200km. kørsel, - da havde computeren selv fundet rette tændingspunkt igen.

Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 01-12-09 21:44

Mit indlæg relaterer vist ikke til din bil. Da det er en diesel, er problemet ikke det samme. Så tag ikke til tåls med det.
Undskyld jeg ikke opdagede det.

Kommentar
Fra : lejski


Dato : 03-12-09 15:43

TANDREMMEN ER TJEKKET PÅ 3 VÆRKSTEDER DEN STÅR RIGTIGT. MEN DET ER MÆRKELIGT AT DET KOM LIGE EFTER DEN HAVDE VÆRET TIL SREVICE PÅ HYUNDAI I ROSKILDE.DYSSER HAR VÆRET UDE RENSET OSV. ALT MÅLT IGENNEM UDEN NOGEN FEJL DEN HAR HELLER IKKE SAMME TRÆKKRAFT SOM FØR

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 03-12-09 18:20

Jamen når den både har "mere dieseltikkeri" og mindre trækkraft, så er der UBETINGET noget galt med indsprøjtnings tidspunkjtet.
Uanset hvad de fine Hyundai ekspert mekanikere har fortalt dig.

Nu er det altså slut med at køre på Hyundai værksted.
Nu tager du dig sammen og kører til et diesel special værksted - NUL Hyundai ! - og beder dem om AT FINDE FEJLEN !

Jeg mener : 3 gange uden held, så må man tage skeen i sin egen hånd og selv bestemme hvad der skal stoppes i halsen på sig selv

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 03-12-09 21:39

Enig med Beestone. Noget kunne tyde på,at timingen på pumpen er rykket i forhold til resten.
Det er da tænkeligt, at man kontrollerer indstillingen efter krumtap og knastaksel, men "glemmer" i forbifarten, at pumpen skal stå meget nøjagtigt. Forkert timet pumpe kan betyde totalt motorhavari, lige fra hul i stemplerne til knækkede plejlstænger = kaput motor.

Kommentar
Fra : lejski


Dato : 03-12-09 22:03

der skal gøres noget det er helt sikkert jeg vil prøve og finde et værksted med med speciale i diesel motorer hej

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173471
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382423
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste