/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Itunes - flytte musik
Fra : tutter2
Vist : 1988 gange
45 point
Dato : 01-12-09 12:31

Hvordan flytter jeg min musik fra en gammel mac til en ny pc??? Min gamle ipod "døde", købte en ny som jeg allerhelst vil bruge på vores nye pc og ikke på mac ( som er for gammel, langsom - skal opgraderes, kan ikke brænde cd´er.....) Men jeg kan ikke få flyttet sangene fra den gamle mac til den nye pc. Har forsøgt at flytte alle sangene på en usb nøgle, men itunes p pc´en vil ganske enkelt ikke åbne og afspille, når jeg forsøger at tilføje dem til biblioteket sker der intet!!! Jeg troede i første omgang det var de sange jeg havde købt i Itunes store, men det er ALLE også dem jeg blot har lagt ind med cd - jeg ville jo gerne flytte det hele på engang så jeg var fri for at skulle ligge alt ind igen..... nogle gode råd????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-09 13:01

Du har sikkert kun flyttet biblioteket eller en oversigt over musikken, jeg ved intet om Mac men mon ikke musikken ligger som filer i en Musik mappe, det er disse filer du skal flytte over på den nye PC, brug træk og slip åben dit usb drev og åben musik mappen, marker og træk musik filerne over på usb drevet.
Det kan gøres på Windows og Linux computere, mon ikke det kan på en Mac også

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-09 13:20

Sidder lige og husker på at Apple og Mac gemmer musik i et andet format end Windows, du har måske alligevel flyttet musikken korrekt men Windows kan ikke hitte ud af at afspille ACC filerne, så skal du have nogle codecs på computeren, codecs er små program stumper som sætter computeren i stand til at tyde diverse filer, jeg anbefaler K-Lite codecs pakke, der er mange codecs i den pakke så du kommer ikke til at mangle codecs forløbig, codecpakken installeres ligesom et program, hent fra Filehippo og vær sikker på at få den nyeste pakke, klik på Download Latest Version for at hente:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 13:55

Daws ovn.
Citat
ACC filerne
Tror du ikke, at de der ACC-filer også skal laves om til MP4 (mener jeg de hedder), som bruges til iPod ? Sådan noget er der også gratis-programmer til.

Det var bare det.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-09 14:13

Nej ikke til IPod som jo er fra Apple, men måske en ide at lave filerne om til andre afspillere på Windows, brug så Super hvis du ønsker det:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
og så vil jeg benytte lejligheden til at rette min stavefejl, det er ikke acc men AAC filer som ITunes bruger som standard:
http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 14:53

Ok, der var min hukommelse faret helt vild i kraniet, sorry .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : tutter2

Dato : 01-12-09 16:13

Tak for svarerne!!! Jeg har fået flyttet musikken korrekt ved at trække dem over på usb, sådan som man jo gør på mac - men det lyder rigtigt at min pc'en sikkert ikke kan genkende filen... jeg prøver og vender tilbage...