/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Træning af folk med vandskræk?
Fra : kbisgaard
Vist : 908 gange
300 point
Dato : 30-11-09 22:04

Hej Alle

Jeg er en dreng på 18 år. Jeg har et motionshold for voksne, og på det hold er der et par stykker, som har vandskræk.
Er der nogen som kender nogle gode øvelser for folk med vandskræk?

Hilsen
Bisgaard

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 22:21

Måske du kan lave nogle lege, på lavt vand, og med tiden få dem længere ud, sådan gør man med børn, så det må da også virke på voksne

Men du skal i hvert tilfælde ikke give dem badering på. Min mand var engang til noget genoptræning i et varmtvandsbassin, der var en mand med,som led voldsomt af vandskræk. Han
fik en badering på, men tippede ned med hovedet, så ringen sad fast på hans ben..

Godt der var andre der kunne redde ham i land.... han kom aldrig over sin vandskræk

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 30-11-09 22:40

Man kan få en special bade/vest overdel, ( farven var gul) hvor man kan lægge hovedet på, den kan ikke drejes eller flyttes, der er vist spænder på. Prøv at ringe til Danmarks Højskole for legemsøvelser. Skolen ligger i KBH. Den koster vel omkring 300 kr men den kan jo altid sælges videre, hvis man lærer at blive tryg ved vandet , er det jo en lille pris at betale.
god fornøjelse med svømme holdet

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 01-12-09 01:27

Vandskræk er det, man kalder en irrationnel angst. Måske endda fobi. Det vil sige en angst, der ikke passer i proportioner med det, der er virkeligheden. Det kan helbredes (for altid!) i løbet af meget kort tid (nogen gange blot en halv time) med feks. hypnose. Foreslå de pågældende deltagere at opsøge en hypnotisør..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-09 11:10

Jeg har også vandskræk

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 300 point
Dato : 01-12-09 14:54

Tja der sku nok ikke nogen metode som virker på alle ellers var den vel kendt.

Folk er forskellige så jeg ville da starte med at være der hvor vandet er lavest også kan de lege der nogle dage indtil de syns det ret sjovt og når du syns det sjovt så får de sikkert lyst til at prøve andre dele af svømmehallen.

Jeg tror det en rigtig dårlig ide at presse dem ud på det dybe vand.
De kan jo starte med at bruge svømmeluffer eller hvad de hedder eller sådan noget legetøj de kan sidde på også der en som hjælper dem ud på det dybe og tilbage igen når det ikke er sjovt længere.

Måske giv dem nogle svømmebriller så kan det være de syns det sjovere at have hovedet under vand.

Ellers prøv og invitere nogen søde piger med ud i vandet så kan det være de syns det er mere sjov.

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 17-12-09 14:20

Tak for svaret scootergrisen.