/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
USB-modem i trådløs router?
Fra : 1980
Vist : 1830 gange
200 point
Dato : 30-11-09 13:37

De fleste får jo nok forbindelsen fra deres trådløse netværk via en kabelforbindelse, der går i routeren. Men jeg vil høre, om der ikke findes trådløse routere med USB-indgang, så man kan tage forbindelsen fra et USB-modem?

Gerne med links til sådanne routere. Jeg har kigget på nogle på nettet, men produktbeskrivelse og specifikationer står på et kryptisk sprog som en "almindelig" person som mig ikke forstår. Er der noget bestemt jeg kan kigge efter i en routers specs?

Formålet er, at vi her i huset skal kunne forbinde to computere til internettet via USB-modem.

Hvis nogle har andre løsninger, er de også velkomne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-09 13:41

3 har en router til formålet, hvor har du dit abonnement?

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 30-11-09 13:42

Jeg har ikke abonnement endnu, men det vil højst sandsynligt blive Oister.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-09 13:46

Et eksempel på en router som kan tilsluttes dit usb modem:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=523693

.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-09 13:50

Du får så det lille problem, at når du tager ud og tager dit usb modem med til den bærbare, så sprutter resten af familien, de har jo ingen internetforbindelse

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 30-11-09 14:06

To computere kan snakke sammen trådløst ved at indstille det trådløse netkort til "ad hoc".
computeren som har USB modem siddende kan sætte til at dele sin internet adgang.
Nu kan den anden comp også komme på nettet.
Dette er teori da jeg ikke har prøvet det.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-11-09 14:12

Byg din egen - Det gjorde jeg :) http://linux.pbj-design.dk/3g.jsp

Ellers kan du ved udløb af din bindingsperiode lave dit abonnement om således at det bliver til en router fremfor USB enhed!

Men der findes nogle routere men tja - det er vel ligeså nemt at dele netværket igennem den PC der har USB-modemmet i sig!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-11-09 14:13

Tjo eyvind.
Teorien virker - men det gør praksis også!

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 30-11-09 14:51

Citat
Eyvind: To computere kan snakke sammen trådløst ved at indstille det trådløse netkort til "ad hoc".
computeren som har USB modem siddende kan sætte til at dele sin internet adgang.
Nu kan den anden comp også komme på nettet.
Dette er teori da jeg ikke har prøvet det.

Se dette var jo den helt optimale løsning på mit problem. Det havde jeg ikke tænkt. Men det er da noget mere simpelt (og billigere).

Den anden computer i netværket (stationær) har dog ikke trådløst netværkskort, men dette ville vi løse ved at købe en trådløs USB dongle. Men det giver vel samme resultat, går jeg ud fra.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-12-09 00:25

Virker det også hvis man vil tilsluttet en X-box, så man kan benytte X-box live? Altså deling af en PC, men det er måske så lettere at bruge den omtalte trådløse router.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-09 09:34

Trådløs "ad hoc" kan dele mange ting - men om det også gælder en X-box.

Men prøv lige at gå ind i opsætningen for dit trådløse netkort, om der er mulighed for at stille den til "ad hoc"

Godkendelse af svar
Fra : 1980

Dato : 13-01-10 10:13

Tak for svaret Eyvind.