/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
lån tros rki
Fra : spoyer
Vist : 508 gange
40 point
Dato : 26-11-09 22:05

leg står med et stort problem . jeg købte hus med min ex kone . og så gik der knabt 1år så gik vi fra hinanden og huset røg på tvang . nu står jeg i rki og kan ikk engang låne 20000 tll et ndskud tilenlejlighed . jeg høre så mange sige man godt kan låne trods rki men har ikk kunne finde nogen steder

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 22:15

Prøv at spørge kommunen, de kan godt give garanti til boliglån. Forklar dem dit problem.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-09 22:17

Ja det kan godt lade sig gøre at låne selv om man står i RKI

Tag en snak med din bankrådgiver

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-11-09 22:37

Dem der tilbyder lån trods RKI kræver som regel sikkerhed i f.eks fast ejendom, så du har vist desværre et problem

Kommentar
Fra : spoyer

Dato : 26-11-09 22:46

jeg har søgt på kommunen og da jeg har et tidligere indskud jeg går og betaler på kan jeg ikk få et nyt før det er betalt

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 27-11-09 08:34

Ja du har et problem.
Dem der låner til folk i RKI er normalt til meget store renter, gebyrer m.m.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : spoyer

Dato : 27-11-09 10:24

jeg har ikk kunne finde nogen steder hvor de låner ud når de hørerman står i rki

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-11-09 12:01

som sagt, gå i din bank og tal med din bankrågiver, har en veninde der har været igennem det samme som dig(skilsmisse, hus på tvang), hun fik et lån i banken.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-09 12:21

Hvis du har et godt forhold til banken er det muligt at optage lån selv om du er i rki. kender en som lånte 60000kr til en bil trods rki registrering, så det kan altså lade sig gøre.
Ang. lån til indskud på en lejlighed mener jeg at kommunen er forpligtet til at hjælpe dig. Men de gør det kun EN gang, og har du gammel "indskudslån" til kommunen i forvejen, kan du kigge i vejviseren efter et nyt.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 27-11-09 15:10

Citat
mener jeg at kommunen er forpligtet til at hjælpe dig
NEJ Rent gætteri