/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Behandling af træloft
Fra : krasmus
Vist : 644 gange
55 point
Dato : 25-11-09 08:51

hej derude
Er der nogle, som har erfarring med ludbehandling af et træloft af en meget mørk, brun/rød, amerikansk sort. Træet er meget olieholdigt.

Kan man lysne træet med oxalsyre i et grundrenssæbe middel???
Jeg begyndte at give loftet Interiør mat 731 Ludfarve 111, fra Beck& Jørgensen A/S, behandlingen blev meget uensartet med store meget hvide skjolder. Kunne ikke trækkes ud, så jeg begyndte med en våd svamp, men det gjorde det kun værrere, så til sidst begyndte jeg at skrabe malingen af. Jeg var nød til at bruge en damprenser.
Det resultat jeg ønsker er, at loftet bliver meget lysere, men ikke hvidmalet.
Hilsen
Krasmus

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 25-11-09 17:14

Syntes du at det her det rigtige sted at spørge om hvordan man behandler lofter ..... men hus at løsne dine lampe udtag ,så får du det pæneste resultat...

Bassebo...