/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tandlæge - basisundersøgelse?
Fra : jobestar
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 24-11-09 11:08

Hejsa,

Jeg har ikke været hos tandlægen i.. ja jeg ved det faktisk ikke.. 7-8 år. Jeg er 28 år.

Jeg har helt glemt hvordan det her fungerer.

får man først en basisundersøgelse, og så kommer man igen en anden dag og får det der skulle være galt, fixet?

jeg tænker, at jeg først vil have en basisundersøgelse.

Hvis der skal laves meget, så vil jeg tjekke priser og overveje sverige/polen osv. spørgsmålet er så om det nye sted også skal have penge for en basisundersøgelse, eller om jeg bare kan ringe og fortælle den diagnose jeg fik det første sted, bestille tid og så gå i gang med det som det første?

mvh Oscar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-09 11:15

Citat
får man først en basisundersøgelse, og så kommer man igen en anden dag og får det der skulle være galt, fixet?

Det afhænger af, hvor meget der er galt, kan du slippe med en undersøgelse og en tandrensning, får du det som regel ordnet med det samme

Citat
Hvis der skal laves meget, så vil jeg tjekke priser og overveje sverige/polen osv. spørgsmålet er så om det nye sted også skal have penge for en basisundersøgelse, eller om jeg bare kan ringe og fortælle den diagnose jeg fik det første sted, bestille tid og så gå i gang med det som det første?

Det nye sted vil også foretage en undersøgelse - ligesom hvis du har været til undersøgelse på et hospital og bliver videresendt til et andet, så foretager de også en undersøgelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-09 11:16

Husk at få en specificeret regning, hvis du får ordnet tænder i udlandet, du er stadig berettiget til den offentlige sygesikrings tilskud fra DK

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 24-11-09 11:23

Tak for svaret Nordsted1!

og tak for det med at huske regningen så jeg kan få tilskud fra det offentlige hvis der bliver behandlet i udlandet.

mvh Oscar

Kommentar
Fra : maxhankat