/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
søger bog at lotus maria turel
Fra : solgaard
Vist : 726 gange
300 point
Dato : 23-11-09 20:08

Hej alle

Min mor søger titlen på en ny bog af ovenstående navn hvor hun er medforfatter på en bog om at miste sine forældre tidligt.

jeg har søgt google tyndt uden held.. håber nogen her kan hjælpe til titlen.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-11-09 20:11
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-09 20:15

Her kan du læse om det hun har lavet. Og en bog hun har skrevet kan jeg ikke finde.

http://da.wikipedia.org/wiki/Lotus_Tur%C3%A8ll

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-11-09 20:17

brorteil jeg kender ikke forlaget..

granner01 ja kender godt siden og har også besøgt den.. men siden er brugeropdateret, så den kan sagtens være udgivet selvom den ikke er med der..

den skulle være udgivet

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-11-09 20:19

Er det "Tusmørkebørn" fra 1984 ?

Prøv at google det

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-11-09 20:23

hej..

nej den skal være udgivet i år. 2009

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-11-09 20:30

og brorteil det va ikke meningen med en sur smiley, troede den ville lave en skuffet

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-11-09 20:50

Har Lotus virkelig udgivet bøger . Hun burde da kunne findes her:
http://www.bogguide.dk/find_forfatter.asp?soegning=ingen&forfatter=lotus+maria+turel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-09 20:55

Jeg tror det er denne bog din mor tænker på "Mit liv med døden"

http://www.saxo.com/dk/item/heidi-von-bulow-ja-jeg-har-mistet.aspx

Citat
Ti kendte danskere fortæller i Mit liv med døden den personlige historie om den forælder, de mistede.

•Journalist Trine Panum Kjeldsen kæmpede sig igennem den altoverskyggende sorg.
•Foredragsholder Lotus Turèll blev svigtet af de voksne og ikke mindst sin mor, da hun som 13-årig mistede sin far.
•Vejrvært Per Fløng passede i årevis sin dybt demente mor.
•Skuespiller Per Pallesen vil gerne på plejehjem – et sted, hvor faren havde en god tid.
•Skuespiller Peter Gantzler beretter om den ubearbejdede sorg, der slog ud i vrede og arrogance.
•Journalist Rasmus Tantholdt beretter om livet før og efter sin alkoholiske fars død.
•Direktør Erik Sophus Falck blev hovedperson i en konflikt, der fik familien til at sælge redningskoncernen.
•Advokat Knud Foldschack fortæller om ikke at savne og måske ikke engang at elske sine egne forældre.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 21:10

http://bibliotek.dk/vis.php?base=&field1=lfc&term1=Bülow%20Heidi%20von

Lotus Maria Turéll har medvirket i en del omkring det at miste.

Jeg tror det er i denne bog af Heidi von Bülow du finder det du søger

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 21:12

Ja, ok ans, mens jeg søgte og skrev, så jeg ikke lige du havde svaret
jeg var lidt frem og tilbage inden jeg trykkede på send

godt så - håber det er den rigtige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-09 21:13
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 21:23

Citat
Læs lige mit indlæg

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=142181#1630405

ja, det er jeg med på - men jeg skriver og lidt frem og tilbage for at sikre mig navne osv. og så altså ikke dit indlæg, som jeg jo også skriver. Hvilket du jo heller ikke når at se inden du skriver dit nye indlæg

så små slag venligst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-09 14:42

solgaard

Var det så bogen "Mit liv med døden" din mor tænkte på