/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Codec
Fra : sfl17
Vist : 761 gange
30 point
Dato : 23-11-09 15:37

Hej alle

Jeg forsøger at redigere en video, der er filmet med et kamera, der normalt bruges til film der redigeres på Mac-computere. Jeg ved ikke, om det har noget at sige, men filen vil i hvert fald ikke åbnes i Windows Movie Maker.

Den siger:
"Filen Medium.m4v kan ikke importeres, fordi det codec, der skal bruges til at afspille filen, ikke er installeret på computeren."

Nogen der ved, hvor man skaffer sådan et codec? Filen kan faktisk åbnes i Live Movie Maker, hvor lyden dog ikke fungerer..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-09 15:43
Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 23-11-09 17:00

Hmm nu vil den gerne påbegynde overføringen af filen til programmet, men kommer derefter med flg. meddelelse:

"Medium.m4v kunne ikke importeres. Uspecificeret fejl"

What to do?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-09 17:13

I don't know

En mulighed kunne være at konvertere den til et format som Movie Maker kan li'

Brug evt Any Video Converter
http://www.filehippo.com/download_any_video_converter/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 23-11-09 17:34

En konverter mere
Format Factory 2.15
http://www.brothersoft.com/download-formatfactory-98431.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 01:46

Min erfaring med MovieMaker er meget begrænset, men jeg har det indtryk at den er meget kræsen med alt andet end wmv filer, forslaget fra Klaudi er faktisk det bedste du kan gøre, men brug den bedste gratis converter til arbejdet nemlig Super:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 24-11-09 04:59
Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 09-12-09 20:58

Jeg har nu prøvet at omkonvertere den til .Wmv i Format Factory, men filen går i kludder halvt inde. Vil prøve Super i stedet, men kan ikke hitte ud af opsætningen - ser kompliceret ud?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 01:30

For et par år siden hjalp jeg en anden bruger med at lave en DVD ud af Youtube film, den gang tog jeg nogle skærmbilleder af programmet mens jeg hentede og omdannede nogle flv filer, du skal selvfølgelig vælge det format du vil omdanne til, wmv for eksempel i sted for vob som jeg viser på billeder, prøv at hente zip mappen og se på billederne om ikke du kan komme igang med Super
http://peecee.dk/upload/view/209775

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 10-12-09 03:16

Sorry ang. mit sidste indlæg. Kan se, at det var Movie Maker der crashede og IKKE selve filen. Ergo var Format Factory et godkendt tip! Tak til klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 03:20

Godt det lykkedes for dig, jeg piller zip pakken ned igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 07:45

Velbekommen