/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kobel bærbar computer skærm pc
Fra : rudik
Vist : 591 gange
165 point
Dato : 22-11-09 15:39

Hej kandu
Da jeg spiller lidt poker og jeg ikke har en stor skærm kunne jeg godt tænke mig at have min bærbar skærm slået til min stationære computer, således at de kører sammen og jeg kan flytte musen frem og tilbage samt program vinduer. Således at jeg kan have statistik programmer kørende på bærbaren og poker borde på stationæren - Kan dette lade sig gøre med at stykke software og internt netværk? Ellers skal jeg virkelig ud at have fat i en doking station.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-09 15:44

Det er en svær en. Det vil være meget bedre at du køre med poker på den bærbare og kobler din store skærm til den. Så kun du gå i egenskaber for skærm og udvidde skrivebordet. På den måde kan du have forskelliget på de to skærme. Du kan så vælge at bytte om på primær og sekundær skærm for at have poker på den store skærm

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 22-11-09 15:52

ja selvfølgelig Men nu er programmerne kun installeret på stationæren, og det er derfor ikke optimalt at kører den anden vej
Men det var da en løsning, hvis der ikke findes en løsning til at kører forbindelsen den anden vej.
sådan en stykke software må der da findes, jeg søger videre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-09 16:00

At koble en skærm til med et stykke software lader sig dersværre ikke gøre. Du kan selvfølgelig lave et lille netværk ved at dele dine filer, så kan du måske gøre brug af det. Men nu ved jeg jo ikke lige hvordan det fungerer det her med poker installeret på en disk. Jeg troede det var online

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 14-12-09 14:24

Jeg tror du tænker på fjernskrivebord.
VNC er et godt program.
Du installere VNC Server på bærbaren og VNC Viewer på Stadionæren.
Så connecter du til Bærbaren via lan ip. og så kan du ellers se hvad der sker på bærbaren samtidig med du kan styre musen.
Jeg ved ikke om det er det her du mener.

M.V.H
Casper

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-12-09 15:46

nej, jeg kender godt til VNC og teamviewer og den slags, til at kører fjern skrivebord.

Men jeg tænker på en program hvor du fx. kan have et word dokument åben på skærm et, og så tage fat i det med musen, og flytte det ud af skærms et´s skærm billede , hvor efter det kommer tilsyne ovre på skærm to / På min bærbar pc.
dette skal kunne lade sig gøre med næsten alle programmer.

Hvis der ikke findes sådan et program, så må folk da igang med at programmere. Jeg kan se store muligheder i sådan et program, især for virksomheder. Så stort, at jeg troede at det fandtes.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-12-09 15:47

Jeg kan godt annullere spørgsmålet, hvis der ikke er nogle der kan svare på det. Men jeg tror lige jeg lader spørgsmålet stå til overvejelse. og fremhæver det lidt med lidt point. (dem jeg har)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 16:04

Er det noget ala dette her
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Citat
efficiently move windows and maximize windows across the desktop
manage more applications with the Smart Taskbar
control application positioning with UltraMon Shortcuts
multi-monitor support for desktop wallpapers and screen savers
mirror your main monitor to secondary monitors for a presentation

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-12-09 17:19

Det ser sådan ud, tak. Jeg tester det en af de kommende dage.
Tak det ser godt ud

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-12-09 20:19

Du kan køre to slærme på den bærebare så, skærmene udgør et stort skrivebord, eller fler forskellige programmer i de 2 skærme.

Mend hensyn til annulering af spørgsmål, er det lidt lige meget for din point er brugt, så ka du give dem til en et af de andre forslag.

Men du kan ikke ikke umiddelbart koble 2 PCer sammen som en. Du kan dog via en extender/omskifter dele tastatur og mus på flere PCer. Ved at have en boks med stik til de 2 maskiners tastatur og mus.

vh Ben

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 15-12-09 10:32

ser det ikk ud til at Klaudi har et program der kan det som jeg efterlyser`?

men med hensyn til at annullere spørgsmålet, synes jeg det er det bedste, hvis der ikke kommer et svar jeg kan bruge. For så er der ikke andre der køber sig til et svar som de ikke får.