/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Viser ikke når man skruer op
Fra : toby-a
Vist : 1531 gange
35 point
Dato : 21-11-09 20:56

Hej.

Kunne ikke lige finde på en bedre overskrift. :) Men problemet er, at det der plejer at komme op, når man skruer op, og ned for lyden, og alle mulige andre ting, er væk! Det skete lige pludseligt. Er der nogle der ved hvordan man kan få dette tilbage igen? :) Det er en Acer Aspire One 751!

Mvh.
Tobias Andersen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 20:59

Nej du må komme med en bedre beskrivelse først, er det de skydere for lyd og andet som er for eksempel når du afspiller en film på Youtube? Er det på din Media Player eller i browseren eller noget helt tredie

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 21:02

Det er det dér visuelle der kommer op, når jeg trykker: Fn + Pil op

Hvis det var svar nok? :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 21:05

Jow nu forstår jeg men kan ikke give bedre forslag end at prøve en systemgendannelse, vælg en dato så langt tilbage at du er sikker på at det virkede, ellers må du prøve en ny version af Launchpad (ved ikke om det vil hjælpe)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 21:07

Hvad er det for noget? :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 21:17

Klik på Start og på Alle programmer, gå op og klik på Tilbehør - gå ud og hen til Systemværktøjer og klik på Systemgendannelse, der får du mulighed for a stille computeren tilbage til en tidligere dato, de fremhævede datoer er gendannelses punkter, vælg en som der ikke er for mange punkter på, helst kun 1 og kør systemgendannelsen, din computer genstarter bagefter og er som den var på den dato du valgte.
Det er helt ufarlig, alle dine filer er der som de var også nye filer, der kan (er) være problemer med programmer som er installeret efter den dato du valgte, men de kan da bare installeres igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 21:22

Når man vil skrue op og ned ved hjælp af Fn + en anden tast så er det normalt kun de taster som har symboler i samme farve som Fn tasten.

Hvis der skal stilles på mixeren > klik på den lille højtaler > og klik på Mixer

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 21-11-09 21:24

Hej hvis det er den som plejer at komme på skærmen så skal du prøve at ligge din lydkort driver ind igen..

hentes her http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

det er den som hedder Audio Realtek Audio Driver

Det løste mit problem dengang,,

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:10

Citat
Klik på Start og på Alle programmer, gå op og klik på Tilbehør - gå ud og hen til Systemværktøjer og klik på Systemgendannelse, der får du mulighed for a stille computeren tilbage til en tidligere dato, de fremhævede datoer er gendannelses punkter, vælg en som der ikke er for mange punkter på, helst kun 1 og kør systemgendannelsen, din computer genstarter bagefter og er som den var på den dato du valgte.
Det er helt ufarlig, alle dine filer er der som de var også nye filer, der kan (er) være problemer med programmer som er installeret efter den dato du valgte, men de kan da bare installeres igen

Det er næsten en mdr. siden, jeg har bare ikke fået taget mig sammen, til at skrive herinde. Så er ikke så tryg ved det, når det er så lang tid siden. :D

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:11

Citat
Når man vil skrue op og ned ved hjælp af Fn + en anden tast så er det normalt kun de taster som har symboler i samme farve som Fn tasten.

Hvis der skal stilles på mixeren > klik på den lille højtaler > og klik på Mixer

Ved jeg godt, men det har ingen betydning for mit spørgsmål? :)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:12

Citat
Hej hvis det er den som plejer at komme på skærmen så skal du prøve at ligge din lydkort driver ind igen..

hentes her http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

det er den som hedder Audio Realtek Audio Driver

Det løste mit problem dengang,, [Glad]

Det har da ikke noget med lyd driveren at gøre? Lyden funger fint? :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 23:14

Du kan helt rolig gå flere måneder tilbage, dine filer og dokumenter ligger stadig hvor du har gemt dem
Har du forsøgt at geninstallere lyddriver? Det ser ud som om Steffen15 kender dit problem

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:15

Det har jo intet med lyden, at gøre? Men jeg kan da godt prøve. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 23:19

Du bør være opmærksom på at styresystem og programmer bliver sat tilbage i tiden, hvis du har installeret programmer i mellemtiden, så skal de installeres igen og du bør gå til Windows Update og opdatere Windows også

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:20

Jeg tør ikke det dér med at gå tilbage i tiden, på computeren. :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 23:22

Hvis du vil forsøge med lyddriveren, så vil jeg anbefale helt at fjerne den gamle først, gå til Enhedshåndtering og klik på lyden, find lyddriveren og højre klik - klik på Fjern, genstart computeren og installer en ny driver eller lad Windows selv finde en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 23:25

Citat
Jeg tør ikke det dér med at gå tilbage i tiden, på computeren
bare rolig det er 110% sikker at bruge systemgendannelse, det værste der kan ske er at du får at vide at gendannelsen ikke kunne gennemføres, vælg så en anden dato og prøv igen, der sker INTET med dine filer eller andet du har gemt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-09 23:25

Det er driver/program til OSD der mangler, det må du have på en CD/DVD der fulgte med PC

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 21-11-09 23:26

Citat
Det er driver/program til OSD der mangler, det må du have på en CD/DVD der fulgte med PC

Ja, hvis der altså var Cd-drev i min pc. :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-09 07:33

nå for den da

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 09:19

Jeg kan ikke finde ud af hvad dit problem egentlig er.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 22-11-09 11:00

hvis det ikke er den lyd information volume blælke du mener som kommer op i bunden på din skærm så ved jeg heller ikke hvad du mener for den har noget med din drivere at gøre... men forsvandt efter jeg havde lagt windows 7 ind og den kom igen efter jeg havde lagt driveren ind..

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 22-11-09 11:03

men hvis du siger at det intet har med det at gøre jeg skriver så kan jeg ikke hjælpe dig da jeg mener af min erfaringerfaring at de har noget med hinanden at gøre..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 11:32

Klaudi har fanget problemets kerne, nu mangler han bare at fortælle hvordan det rettes, jeg har Ubuntu på min bærbare og kan ikke huske hvordan Windows XP viste på den, på min Ubuntu skærm kommer der en højtaler ikon med en bjælke under der viser at lydstyrken er på op (FN + pil op) eller er ved at skrue ned (FN + pil ned)
Jeg tror ikke på at der skulle have været nogen cd med en lillebitte Acer One men der er måske noget du kan bruge i Recovery partionen, jeg trækker mig og lader eksperterne hjælpe dig med at få den visning igen

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 22-11-09 11:40

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Hej hvis det er den som plejer at komme på skærmen så skal du prøve at ligge din lydkort driver ind igen..

hentes her http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

det er den som hedder Audio Realtek Audio Driver

Det løste mit problem dengang,,

dette løser problemet !!! ER MEGET SIKKER

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 22-11-09 13:27

Citat
Jeg kan ikke finde ud af hvad dit problem egentlig er. [Meget forvirret]

Altså når du skruer op på de fleste bærbare, kommer der sådan noget grafik, så du kan se hvor højt du har skruet op. Den kan også poppe op, når du ændrer lysniveauet, og når du skal slå Bluetooth og trådløst internet fra/til. :)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 22-11-09 13:30

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Hej hvis det er den som plejer at komme på skærmen så skal du prøve at ligge din lydkort driver ind igen..

hentes her http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

det er den som hedder Audio Realtek Audio Driver

Det løste mit problem dengang,,

dette løser problemet !!! ER MEGET SIKKER [Meget forvirret]

Har prøvet. Virker ikke. Tror ikke i forstår problemet?

Altså når du skruer op på de fleste bærbare, kommer der sådan noget grafik, så du kan se hvor højt du har skruet op. Den kan også poppe op, når du ændrer lysniveauet, og når du skal slå Bluetooth og trådløst internet fra/til. :)

Det er dét, jeg gerne vil have tilbage. :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 13:51

Ok det er grafik fra et program som følger med fra en driver CD.
Det er så præinstalleret på din comp da du ikke har CD/DVD drev.

Der er chance for at du kan få det til bage med at benytte et gedannelses punkt fra før det forsvandt.

Gendannelsespunkt sletter ikke filer/billeder/osv.
Systemindstillinger ændres ved gendannelsespunkter.
Computeren opretter selv et gendannelsespunkt ved ændring af system.
Gen.......retter ikke slettede programmer
Man kan gå tilbage og frem til nutiden hvis det ikke hjalp.

Hjælp og support > skriv gendannelsespunkt > nu får du mere forklaring.

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 22-11-09 13:54

Jeg ved ikke hvornår det skete, det er for lang tid siden, jeg har bare ikke fået taget mig sammen, til at skrive herinde. (som jeg også har skrevet tidligere) :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 14:00

Passer ikke at vi ikke forstår problemet, desværre kan jeg ikke hitte på andet end at forsøge en systemgendannelse det er nu slet ikke utænkelig at din on screen display driver er med i lyddriveren.
Den ultimative løsning hedder at slette Windwos og komme over på Linux Ubuntu holdet Ubuntu kan bare så meget mere end XP (desværre gælder det ikke for spil som er udviklet til Windows)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 14:09

ovn
Og hvordan vil du lægge ubuntu ind når der ikke er Noget CD/DVD drev.

toby-a > det er den eneste løsning jeg kan finde på, så jeg hopper af spørgsmålet igen.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 22-11-09 14:12

jeg forstår godt dit problem løste det ved de ting jeg skrev.. når det nu ikke virker er jeg helt lost

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 22-11-09 14:13

Citat
ovn
Og hvordan vil du lægge ubuntu ind når der ikke er Noget CD/DVD drev. [Nørd, i tvivl!]

toby-a > det er den eneste løsning jeg kan finde på, så jeg hopper af spørgsmålet igen.

Med USB. :)

Det er bare i orden. :P

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 14:18

Sådan: http://www.howtogeek.com/howto/linux/create-a-bootable-ubuntu-usb-flash-drive-the-easy-way/ desværre kan jeg ikke hitte på andet end systemgendannelse eller Recovery, recovery sletter alle dine persolige filer og indstillinger, men se her:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
lad være hvis du er en spillefulg

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 22-11-09 17:32

Citat
Sådan: http://www.howtogeek.com/howto/linux/create-a-bootable-ubuntu-usb-flash-drive-the-easy-way/ desværre kan jeg ikke hitte på andet end systemgendannelse eller Recovery, recovery sletter alle dine persolige filer og indstillinger, men se her:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
lad være hvis du er en spillefulg [Blink]

Har prøvet Ubuntu før, det er ikke lige mig. :) .. Eller var det fordi jeg ikke gad at vænne mig til det. :D