/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Gravid og lejlighed??
Fra : jannickd
Vist : 1046 gange
50 point
Dato : 21-11-09 12:21

Hvis man er gravid og bor i en 1v lejlighed, vil kommunen så hjælpe en med en lejlighed?
og i så fald, hvornår har man mulighed for at få lejligheden??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 12:25

Spørg din socialrådgiver

Jeg tvivler på de har en gavebod til den slags...

Og rettigheder til den slags har du IKKE.....

Hvad er der iøvrigt galt med en 1-værelses ????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-09 12:30

Du skal henvende dig til kommunen og snakke med dem. Alternativt kan du henvende dig til Mødrehjælpen og snakke med dem, der kan du få råd og vejledning.

http://firma.eniro.dk/query?what=cs&search_word=M%F8drehj%E6lpen&ax=google&partnerid=google&gclid=CJWn-cCEnJ4CFU1_3godcme1kg

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 21-11-09 12:41

Er der ikke nogen der VED om man har ret til noget hjælp vedr. lejlighed? man kan sgu da ik bo 2 mennesker og en baby i en 1 værelses...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-09 13:02

Nej, der er ingen umiddelbart ret til hjælp til lejlighed.

Selv om I måske ikke engang havde en lejlighed

Men så ville kommunen nok tilbyde at sætte barnet i pleje

Og med mindre barnet er et "uheld" vil jeg da også sige, det er et selvforskyldt problem.

Så I må i gang med at søge efter noget større.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-11-09 13:05

du har squ ingen ret, så længe Lars Ulykke bestemmer.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-11-09 13:06

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 10
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 33

Din respekt for andre er ikke ret stor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 13:09

Citat
Er der ikke nogen der VED

Jo - du har IKKE ret til det....

Citat
man kan sgu da ik bo 2 mennesker og en baby i en 1 værelses...

Så må man jo finde noget større...

Du kan ikke bare "producere" børn for at få noget andet at bo i

I kunne jo have ladet jer skrive op i en boligforening INDEN produktionen..... Så havde I allerede været længere.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 13:10

PS...

Skulle du være med firlinger har du nok en chance

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 21-11-09 13:35

refi, ikke sig sådan.

De er måske allerede i gang nu

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-11-09 14:28

Ja 1 værelse pr. barn...det er rimeligt LOOOL. Derfor kan en pigmenteret familie få en 8 værelses af kommunen. Næææ jannic....hold du hellere inde med skydningen og skaf en større lejlighed først. I har ikke krav på noget som helst.

Men det er ikke Lars Løkkes skyld, som brorlort i sit begavede indlæg anfører at det er. Han kan bare ikke li Løkke, så derfor får han skyld for alt.....osse modvinden på cykelstierne - Meget sigende og nuanceret holdning at lægge for dagen LOOOL

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-11-09 16:13

http://www.boligportal.dk/

Hvis I starter i god tid, kan I måske finde noget her

Håber I finder noget- jeg synes også 1 værelses er lige lidt nok- når der kommer småfolk.

Men hvis I- iøvrigt ikke er inde i det sociale system, på grund af andre problemstillinger, så er det den almindelige vej, ligesom alle andre.

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 21-11-09 23:19

Tror bestemt ikke du har ret til det, men jeg stod selv i samme situation og jeg bad kommunen om hjælp til at finde noget større.. Bor nu i en stor 2-værelses med min datter på 1 år, med kommunen som udlejer.. Flyttede ind 3 uger før termin.. Ikke optimalt, men det gik da..

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 22-11-09 01:14

[CITAT][man kan sgu da ik bo 2 mennesker og en baby i en 1 værelses...
/CITAT]

Hvorfor ikke ??? Er det ikke [fast] tag over hovedet og noget bedre end et telt ??