/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Samojede Hvalpe
Fra : sadolinlarsen
Vist : 4401 gange
20 point
Dato : 18-11-09 14:12

Hej

Er der nogle der har nogle små søde hvalpe til salg. Vi har snakket om at få nummer to hund og der vil vi rigtig gerne ha en samojede.. helst her i nordjylland, så der ikke skal køres helt til grænsen, som sidst.. :) vi bor i pandrup

Hilsen Heidi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-09 14:17

http://www.kennelhoejlund.dk/

De har hvalpe nu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-09 14:19
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-09 14:33

uhauhauha... pas på med en hvalp uden stambog... Der ER altså tilfælde af alvorlig HD i racen.

Det er ikke en måned siden jeg hørte om en ganske ung samojede (uden stambog), --under et år, der måtte aflives på grund af HD... Det er ikke "KUN" spild af penge... Det gør også rigtig ondt i hjertet..

Læs om
Citat
"Buddha, født 25.05.09, gået til de evige jagtmarker den 27.10.09"

Her: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/10923-virkelig-darlig-nyhed.html

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 18-11-09 14:33
Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 18-11-09 14:33
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-09 14:47

Prøv at sende en mail til Anette Myhre .
Hun og familien kører hundeslædeløb med de hunde.
Hvis nogen ved noget om køb og salg er det hende.
TRO mig.
http://www.samoyeds.dk/

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-09 16:26

Piaskov, det var da en forrygende side! Der er links til over 20 andre samojede-kenneler... Og links til en række private samojedesider osse.. --Jeg har puttet siden i "favoritter".

Så Anette Myhre ved nok det der er værd at vide om samojeder i dk.

Heidi.. Hvornår havde I talt om at I skulle have hvalp? Snart? eller til sommer?

Sommerhvalpe er nemmere at få renlige..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-09 18:03

Citat
Piaskov, det var da en forrygende side!

Ja det er det nemlig.
Og jeg har den enorme fornøjelse at kende hende.

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 18-11-09 20:35

det er alt sammen rigtig godt.. vi ved ikke helt endnu, hvornår det bliver, når en sød og dejlig hvalp dukker op, så er det der - men det kan godt være man skulle vente til sommer.. :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-09 21:12

Citat
når en sød og dejlig hvalp dukker op, så er det der - men det kan godt være man skulle vente til sommer.. :)

Ja men så må vi håbe der er hvalpe til den tid.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-11-09 14:34

Når der er SÅ mange kenneler i Danmark, så skal der nok være nogen, der planlægger hvalpe også til sommer.
Men der er også flest købere om sommeren.
Så hvis I vil have del i hvalpepuljen til sommer, så skal I gøre forarbejdet allerede nu:
I skal i gang med at kontakte de forskellige kenneler for at høre, om de har planer om parring i starten af 2010. Der går ca. 4 mdr fra parring til hvalpen er salgsklar.

Og så skal I overbevise den kennel som I ønsker at købe hvalp hos, om at I er seriøse samojede-mennesker, der ved en hel masse om samojeder, og som godt vil vide mere.
Så gå i gang med at læse om racen. Opsøg træningspladser og udstillinger eller hvor der nu kan være samojeder samlede.

I skal IKKE !!! bare tage en "sød og dejlig lille hvalp der lige dukker op"... Hvis du har læst mit link om Buddha, så kan du se, hvordan DET kan gå. På den hunde-side har vi fulgt den lille Buddha fra han var en 8 uger gammel pudderkvast med skinnende sorte øjne og snude... --Til han måtte aflives bare 3 måneder senere....... Det gør ondt på os, der fulgte ham og familiens glæde over ham...
Hvordan har det så ikke været for hans familie?

Her er et link til en af de første tråde om Buddha. Men video af Buddha, 8 uger...

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/8697-vi-fik-ogsa-hunden-hjem.html

Godkendelse af svar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 15-12-09 21:10

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-12-09 21:47

Tak for accepten af mit svar..

held og lykke med hvalpen.