/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Overførsel af data fra C5 til Exel ?
Fra : bong
Vist : 1754 gange
50 point
Dato : 22-04-03 22:15

Er det muligt at overføre ex en komplet liste over varer/priser fra lager i C5 (alle varenumrene) til et Exel-ark og hvordan gør man lige det ?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 22-04-03 22:22

Det er muligt, men ikke sådan bare lige. Ved hjælp af datamanipulation kan du eksportere lagkart, som er varer og lagpris, som er priserne. De skal så "blandes" i excel.
Alternativt får du lavet en rapport, som lige kan det, men det tager en konsulent en times tid, så hvis det andet kan bruges, er det jo billigere

Kommentar
Fra : srje

Dato : 28-04-03 15:30

Du kan via ODBC (hvis du har købt dette modul) overføre direkte fra C5 til Excel.

Hilsen

søren R Jensen

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 28-04-03 19:55

Så er det billigere at købe en rapport til formålet - medmindre man kan have glæde af ODBC til andre ting, og dermed tjene omkostningen ind igen.

Kommentar
Fra : birdi

Dato : 09-06-03 15:10

Der er en mulighed mere!
Hvis ikke du har ODBC, kan du gøre følgende:
Hvis du kan finde en udskrift, som indeholder de data du skal bruge, kan du "Sende til fil" i stedet for at skrive til printer. Du skal blot angive stien og derefter går du ind i excel og åbner denne fil (kommasepareret fil). Excel åbner automatisk en guide for dig. Eksperimentér lidt med det og se om ikke du kan trylle lidt med de data, du herved får importeret.

Kommentar
Fra : birdi

Dato : 09-06-03 15:10

Der er en mulighed mere!
Hvis ikke du har ODBC, kan du gøre følgende:
Hvis du kan finde en udskrift, som indeholder de data du skal bruge, kan du "Sende til fil" i stedet for at skrive til printer. Du skal blot angive stien og derefter går du ind i excel og åbner denne fil (kommasepareret fil). Excel åbner automatisk en guide for dig. Eksperimentér lidt med det og se om ikke du kan trylle lidt med de data, du herved får importeret.

Kommentar
Fra : trabjerg1

Dato : 23-10-03 22:12

Er C5 databasen ikke bare en sql database.
Hvis ja kan du bare lave udtræk direkte fra databasen via en sqlsætninger

Kommentar
Fra : trabjerg1

Dato : 23-10-03 22:12

Er C5 databasen ikke bare en sql database.
Hvis ja kan du bare lave udtræk direkte fra databasen via en sqlsætninger

Kommentar
Fra : trabjerg1

Dato : 23-10-03 22:13

Er C5 databasen ikke bare en sql database.
Hvis ja kan du bare lave udtræk direkte fra databasen via en sqlsætninger

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 23-10-03 22:17

C5 databasen kan sagtens være en SQL, men som standard følger der en Native-database med, som er ekstrem hurtig ved få brugere.

Kommentar
Fra : timit

Dato : 08-01-04 14:42

Jeg har en C5 Excel printer driver, så kan du skrive ud til excel fil.

Den må du gerne få !