/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Genskabe SD Kort ?
Fra : Asesinato
Vist : 575 gange
20 point
Dato : 17-11-09 15:26

Jeg ville høre om det er muligt at gendanne data fra et SD kort?
Det har både været slettet manuelt og formateret, og har optaget 5 videoklip af 1 min på det. (1gb) kort.

Er det muligt at få fat i tingene fra før ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 15:34

Ja da, især hvis du ikke senere har langt noget andet ind.
Jeg har selv lige haft held med at redde en masse data med programmet recuva http://www.piriform.com/recuva/download

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 15:36

Det er da bestemt et forsøg værd... du kan prøve med pc inspektor

http://tips.bsjh.dk/recovery/

Der er også nogle muligheder her

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=112861

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 15:41

Med programmet som BentJuul har en vejledning på - har jeg hentet en del billeder fra et SD kort.
Ses ovenover

Kommentar
Fra : Asesinato

Dato : 17-11-09 16:13

Oki
Også selvom jeg har slettet og formateret, også bagefter har optaget 5 videoklip på det ?
Har også slettet de 5 videoklip bagefter, men det er billederne fra før videoklippene jeg vil have igen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 16:28

Recuva vil fortælle dig alt det der findes. Der vil være bemærkninger om det er intakt, om det er delvis eller helt overskrevet.
Ja faktisk kan det finde noget som man har haft liggende for lang tid siden, slettet og glemt.
Jeg kan kun sige, at jeg er forbavset over hvad det bragte frem i dagens lys, så prøv det, det sletter ikke noget på dit SD kort, så du har også chancen for at prøve med andre programmer, og se om det kan finde det samme, eller måske også andre ting.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-09 17:04

Jeg kan kun give severino ret. Der er mange "slettede" ting på dit kort, noget mere brugbart end andet, men absolut et forsøg værd. Og om du vælger enten det ene eller det andet program,det er et fedt.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-11-09 05:47

Asesinato, Ting der er overskrevet kan ikke genskabes.
Nogle kamera overskriver hele kortet ved formatering, og så kan der heller ikke genskabes noget.
Prøv de opgivne metoder, det er alt du kan gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 09:24

Altså - jeg har prøvet dette med et SD kort.

Fotograferet og slettet
nye billeder og formateret med mit camera.
flere billeder formateret med camera

søgt på SD kortet med pcinspector.....................hvor den fandt en masse billdeder som også var nogle af dem fra første gang kortet blev slettet.

Så det er bare at prøve...........................ellers finder du aldrig ud af om de billeder er der endnu.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-09 13:47

Du følger ikke helt med tiden JensT, der vil altid være spor som kan mere eller mindre genskabes.
Vi er mange andre der har været torske dumme og troet på at en formatering var en total sletning.
Men med tiden bliver man jo klogere; og det har du da også lov til at blive!